בדיקת כשירות לנהיגה

נהיגה נראית לנו אולי אחת מהפעולות הכי פשוטות שכולנו יכולים לבצע, אבל בפועל הדבר הזה ממש לא נכון.

אנשים רבים המבקשים רישיון לרכב מכל סוג שהוא לא בהכרח כשירים לנהיגה, ממגוון רחב מאוד של סיבות – רפואיות ונפשיות כאחד.

כמו כן, עברייני תנועה שהיו מעורבים בתאונות או עבירות כאלו ואחרות, רשיונם נפסל או נשלל ורוצים לעשות את דרכם בחזרה אל ההגה, נהגים שלקחו חלק בתאונות דרכים ועוד גם הם לא בהכרח כשירים לחזור ולבצע את פעולת הנהיגה.

בדיוק מהסיבה הזו בדיקת כשירות לנהיגה היא בדיקה שניתן לעשות לאותם אנשים, אז בואו נבין איך העניין הזה עובד.

 

מי הגורם שמתעסק עם בדיקת כשירות לנהיגה?

בדיקת כשירות לנהיגה מתבצעת על ידי המכון הרפואי לבטיחות בדרכים, הידוע גם בראשי התיבות מרב"ד. מדובר כאן על יחידה של משרד הבריאות שמתעסקת ברפואה תעבורתית על כל גווניה, כסוג של אמצעי מניעה בפני תאונות דרכים שנגרמות בעקבות מצבים בריאותיים שאינם תקינים בקרב הנהגים.

 

איך עובד תהליך בדיקת כשירות לנהיגה?

ככלל, המכון הרפואי לבטיחות בדרכים יכול לחוות דעה לגבי הכשירות הרפואית של אנשים כאלו ואחרים, להעביר את דעתם לרשות הרישוי ובהתאם לקבוע האם הם זקוקים לבצע בדיקת כשירות לנהיגה בטרם יעלו על ההגה. המכון הרפואי לבטיחות בדרכים הוא הגורם הבלעדי שמבצע בדיקת כשירות לנהיגה, והיא מתבצעת בהתאם להמלצות המכון וכן בהתאם להפנייה או דיווחים שהתקבלו בנוגע לנהג.

 

מה קורה במסגרת בדיקת כשירות לנהיגה?

בדיקת כשירות לנהיגה מתחלקת לכמה חלקים. במהלך יום הבדיקה יעבור הנבדק אי אילו מבדקים, כמו מבדק פסיכולוגי, מבדק פסיכומטרי, בדיקה נרקולוגית, בדיקות כלליות על ידי רופא ודן בדיקת אינדקטור. אז מה קורה בכל אחד ואחד מהמבדקים הללו? בואו ונבדוק ביחד.

 

המבדקים שמתבצעים במהלך בדיקת כשירות לנהיגה

במסגרת המבדק הפסיכולוגי יענה הנבדק על כ-900 שאלות אישיות באמצעות מחשב. בנוסף למענה על השאלות, ייערך מפגש קצר בן כמה דקות בלבד עם פסיכולוג או פסיכולוגית, שיראיינו אתכם לגבי נקודות זמן שונות בחייכם. המבדק הפסיכומטרי יכלול שיחה עם פסיכיאטר או פסיכיאטרית, והוא מיועד לאנשים אשר זומנו לבצע בדיקת כשירות לנהיגה מטעמים נפשיים.

הבדיקה הנרקולוגית היא בדיקה שבמסגרתה ייפגש הנבדק עם רופא להתמכרויות שינסה להבין האם הנבדק מכור לאלכוהול, לסמים או לשניהם. במסגרת בדיקת הרופא הכללית ייבדקו נתונים בסיסיים כמו רפלקסים, לחץ דם ועוד. בדיקת האינדקטור תכלול מגוון אביזרים וסיטואציות שיבחנו את התגובות של הנבדק.

 

בדיקת כשירות לנהיגה – אתם ממש לא צריכים לעמוד לבד מול כל העניין הזה

בדיקת כשירות לנהיגה היא עניין לא מאוד מורכב, אבל יכול בהחלט להביא איתו תחושות לא נעימות. לפיכך, היוועצות עם עורך דין לדיני תעבורה תוכל להיות רעיון נהדר לקראת מעבר התהליך. בהצלחה!

 

גבר שתוי

תוכן עניינים

רוצים לפרסם אצלנו באתר? השאירו פרטים ונחזור אליכם

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
כתבות אחרונות באתר
כתבות נוספות שאולי תאהבו