על תביעה במקרה של תאונת פגע וברח

הכבישים הם מרחב מסוכן, ולא פעם מתרחשות בהם תאונות קטלניות אשר גובות מחיר ברכוש, בבריאות ואף בנפש, לא עלינו.

בין תאונות הדרכים קיימים גם מקרים של "פגע וברח", בהם הנהג הפוגע עוזב את זירת ההתרחשות מבלי להגיש סיוע או להותיר פרטים מזהים.

בסיטואציות כאלו, קיימים חוקים וזכויות שונים אשר נוגעים לתביעת ביטוח, לעומת תאונה רגילה בה זהות המעורבים ידועה.

בכתבה הבאה נפרט מעט על תביעה במקרה של "פגע וברח" ונסביר כיצד היא מתנהלת.

 

 

הדרכים הידועות

לפני שניגש לנושא הספציפי של תאונות פגע וברח, חשוב להידרש למה כדאי לעשות באופן כללי בעת תאונת דרכים מבחינה ביטוחית. בעת אירוע של תאונת דרכים יש לפעול לתיעוד מקיף ומלא ככל הניתן של זירת ההתרחשות. יש לאסוף פרטים מזהים של כל המעורבים הידועים בתקרית (שמות מלאים, מספרי זהות וכדומה) וכן לדאוג לצילום מהימן של אירוע התאונה: החבלות שנגרמו כתוצאה ממנה (אם לרכוש ואם לבני אדם), מקום התאונה מכמה זוויות, אופי הפגיעה (חזיתי, אחורי וכו') ובעצם כל מה שנראה רלוונטי וקשור לתאונה. ככל שהתיעוד הנוגע לתאונה יהיה יותר מפורט ומלא, כך יהיה קל יותר לחברת הביטוח לברר את תביעת הביטוח והיא לא תטען לפרטים חסרים או לחוסר דיוק, לכן יש לו חשיבות גדולה.

עוד דגש חשוב הוא להיעזר בעורך דין למען מימוש תביעת הביטוח. רצוי להסתייע בעורך דין בעל מומחיות בנושא, קרי עורך דין תאונת דרכים. סיוע זה יכול להיות לכם לעזר רב במאבק אל מול חברות הביטוח השונות על מימוש התביעה שלכם.

 

פגע וברח, אבל הכסף לא הלך

מקרה של תאונת דרכים הוא יותר ייחודי, שכן זהות הנהג הפוגע אינה ידועה, וכך יוצא מצב שאין את מי לתבוע בגין הנזק שאירע. לכן במקרה זה, התביעה מתרחשת מול קרנית, גוף  ציבורי המשמש כחברת ביטוח ממשלתית ומעניק פיצויים כאשר חברת הביטוח הרלוונטית נמצאת מחוץ לתמונה (הפוגע לא ידוע, ולכן גם חברת הביטוח שלו אנונימית).

בהקשר זה כדאי לציין שקרנית היא האופציה היחידה למימוש תביעה עבור נפגעי תאונות פגע וברח, אך היא נותנת מענה גם למקרים נוספים כגון פגיעה שנעשתה באמצעות רכב גנוב, פגיעה שנעשתה על ידי נהג חסר רישיון נהיגה ועוד סיטואציות דומות. על מנת לממש תביעה אל מול גוף זה יש למלא טופס תביעה מסודר וכן את כל המסמכים הרלוונטיים המפורסמים באתר של קרנית.

 

קשרים וסידורים

כמקובל מגוף ממשלתי יש כמה וכמה אפשרויות פניה דרכם אפשר להגיש את התביעה לקרנית. פניות לחברה זו יתקבלו הן דרך הדואר, הן דרך הפקס, והן דרך הדואר האלקטרוני, כל עוד דואגים למלא כתובת ושם מלא. התשובה בהקשר קבלת התביעה תתקבל בדואר רגיל.

יש לשים לב, שמימוש תביעה דרך קרנית אפשרי רק במקרה והנהגים הנפגעים הינם בעלי כיסוי ביטוחי. בנוסף חשוב לדעת שחברה זו דואגת רק לנזקי גוף ולא לנזקים אפשריים אחרים.

 

תמרור

תוכן עניינים

רוצים לפרסם אצלנו באתר? השאירו פרטים ונחזור אליכם

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
כתבות אחרונות באתר
כתבות נוספות שאולי תאהבו