4 דברים שעליך לדעת בעת הגשת תביעה לתאונת דרכים

ישנם דברים רבים שכדאי לדעת מראש כדי להתכונן לתאונת דרכים אשר עלולה להתרחש בהמשך הדרך. תאונות דרכים הינן נפוצות ביותר, ועל אף החשש מהעיסוק בהן, המידע הזה יכול לשמש אתכם אם תדעו אותו מבעוד מועד, או במידה ונקלעתם לתאונה ואתם זקוקים למידע מידי.

 

1 .דעו מה החוק אומר בנוגע לפיצויים

על פי חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, נקבע כי אדם הנפגע בתאונת דרכים אשר בעקבותיה נגרם לו נזק לגוף, זכאי לקבל פיצויים. אדם זכאי לפיצויים, על פי החוק, בין אם מדובר בתאונה קלה או אם מדובר בתאונת דרכים קשה. לפי חוק תאונת דרכים, גם עבור נזקים קלים או בגין 10% נכות, ניתן לקבל פיצויים מחברת הביטוח.

 

2.איך מחושב הפיצוי?

הפיצויים מחושבים בהתאם לדרגת חומרת הפגיעה. ככל שהנזק הנגרם מתאונה גורם ליותר סבל וכאב וכתוצאה מכך פוגע בחייו האישיים של הנפגע, כך הפיצוי יהיה גבוה יותר. מעבר לחומרת הנזק, גובה הפיצוי נקבע בהתאם לגיל הנפגע, אחוזי הנכות, חומרת הנזקים המשניים, פגיעה בפרנסה, הוצאות על טיפול רפואי ועוד.

 

3.מתי כדאי לפנות לעורך דין?

כדי לגרום לכך שתקבלו את גובה הפיצוי המרבי המגיע לכם, מומלץ לפנות לעורכי דין המומחים בתחום באתר https://uliel.co.il. מומלץ לפנות לעורך דין עוד לפני הפנייה לחברת הביטוח, מאחר והוא יכול להדריך אתכם כיצד לפעול בצורה הנכונה ביותר, בהתחשב המקרה הפרטי שלכם. עורך דין יכול לסייע גם במקרה של תאונת דרכים קטלנית וגם במקרים של תאונת דרכים קלה. במקרים רבים נפגעים זכאים לעשרות ואף מאות אלפי שקלים בפיצויים ולא מודעים לכך. עורך דין מקצועי יוכל לדאוג לכך שתקבלו את הפיצוי לו אתם זכאים על פי החוק.

 

4.מה חשוב לעשות לאחר התאונה כדי לקבל את מירב הפיצויים?

חשוב לפעול בצורה נכונה, שלב אחר שלב, כדי שתוכלו לבסס את התביעה שלכם בצורה מיטבית ולזכות בפיצויים.

  • ראשית, יש לקחת את פרטי הרכבים המעורבים בתאונה. חשוב לדאוג כי לקחתם את פרטי הנהגים, מספרי רישיונות, סוגי הרכבים, פוליסות ביטוח ופרטים מזהים ליצירת קשר בהמשך.
  • חשוב מאוד לקחת פרטי עדים במידה והיו כאלה שנכחו באירוע. עדים יוכלו להעיד לטובתכם ולבסס את התביעה שלכם.
  • תעדו את הנזקים שנגרמו לרכוש ולגוף.
  • פנו לטיפול רפואי גם במקרה שלא קרה דבר, על מנת לבסס כראוי את התביעה במקרה הצורך.

 

לסיכום

הגשת תביעה לאחר תאונת דרכים אינה תהליך פשוט ויש ליצור קשר עם עורכי דין מקצועיים ומנוסים. יש לפעול בצורה אחראית ומסודרת כדי לבסס את התביעה, במטרה לזכות בכספי הפיצויים המגיעים לכם. אמנם תאונה מהווה אירוע מלחיץ מאוד, אך חשוב לשמור על קור רוח ולפעול בחכמה.

Car, Accident

תוכן עניינים

רוצים לפרסם אצלנו באתר? השאירו פרטים ונחזור אליכם

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
כתבות אחרונות באתר
כתבות נוספות שאולי תאהבו