נהיגה בדרך הגורמת נזק

התנהגות הגורמת נזק בכבישים הינו אחד הסעיפים המרכזיים שנהגים מואשמים בהם כאשר הם מעורבים ומוחשדים בתאונות דרכים.

פועל יוצא של נהיגה בצורה כזו היא נהיגה ברשלנות ובחוסר זהירות, כך שהאחראי לגרימת הנזק – הפיזי או הרכושני נדרש לשלם לנפגעים פיצויים כספיים הולמים, לאחר בדיקת בית המשפט את נסיבות האירוע.

 

נזק פיזי מול נזק רכושני – מה ההבדל?

הנזקים הנגרמים בעקבות תאונות דרכים יכולים להיות נזקים פיזיים או נזקים רכושניים. נזק פיזי מתקיים כאשר הנהגים, הנוסעים, או אחרים שנכחו באירוע נפגעים בגופם, ונדרשים לקבל טיפול רפואי – בין אם מדובר בפגיעה קלה שדורשת בדיקה גופנית שגרתית, ובין אם הפגיעה חמורה ונראית לעין יותר. נזק רכושני מתקיים כאשר נגרם נזק לרכב (נזקי פח ומערכות הרכב), או כל רכוש אחר שנמצא קרוב למקום האירוע (כולל מתקנים השייכים למדינה כגון ספסלים או עמודים בקרבת המקום).

כאשר אחד הדברים שצוינו לעיל מתרחשים, כל הצדדים המעורבים, כולל עדים שנכחו במקום נדרשים להחליף ביניהם פרטי התקשרות, מספר רישיון הנהיגה, פרטי הביטוח, ומספר הרישום של הרכב שעליו נהגו.

 

הפיצוי בגין הנזקים

על פי חוק, לא קיימת תלות בין קביעת אשמים לגרימת התאונה לבין קבלת פיצוי בגין פגיעות פיזיות. כלומר, כל אדם אשר נפגע בגופו בתאונת דרכים זכאי לקבל פיצוי. זאת לעומת תביעה על נזק רכושני, אשר תלוי בהחלטת הגורם האשם לתאונת הדרכים. למרות שלא קיימת חובה לפצות נזקים רכושניים, לרוב לנהגים יש ביטוח צד ג' כדי להימנע ממצב של תשלום פיצוי לתאונה שהתרחשה באשמתם.

 

כיצד נבדל נהיגה בחוסר זהירות מנהיגה ברשלנות?

הן נהיגה בחוסר זהירות והן נהיגה ברשלנות עלולה להוביל לתאונה שתוצאותיה יכולה לגרום לנזקים חמורים, פיזיים, או רכושניים. נהיגה רשלנית, לעומת נהיגה בהעדר זהירות, כולל שלילת הרישיון באופן מידי, ולפעמים הענישה יכול להתדרדר למאסר. לעומת זאת, אדם אשר נוהג בחוסר זהירות הוא אדם שבדרך כלל נוהג להקפיד על חוקי התעבורה, אך החוסר זהירות שלו בכביש גרמה למעידה חד פעמית אשר הובילה לסטייה מחוקי התנועה, ולגרימת נזק. חוסר זהירות בכבישים לא מעיד בהכרח על נוכחות מסוכנת של הנהג עבור הציבור בכביש. לחילופין, נהיגה רשלנית מתקיימת כאשר הנהג מודע למעשים ולנזק שהוא יכול לגרום לו, לסובבים שלו, ולרכושם כתוצאה מהנהיגה שלו. במקרים אלו, הנהג עלול להסתכן בפסילה לאלתר ומאסר.

מעורבות בתאונות או גרימת נזק לאחרים עלול לגרום לענישה חמורה. במקרים בהם הינכם מעורבים בתאונות דרכים ונגרם לכם או לרכושכם נזק, או אילו שהואשמתם בנהיגה בדרך הגורמת נזק, רצוי ליצור קשר עם  עורך דין תאונות דרכים מומלץ אשר מתמחה בדיני תעבורה. במסגרת תפקידו, הוא ישתדל למצוא דרכים להקל ולשנות את העונש לסעיפים אלטרנטיביים ואף קלים יותר, או לייצג אתכם אל מול נהגים שגרמו לכם נזק כלשהו.

 

אנשים נוסעים

תוכן עניינים

רוצים לפרסם אצלנו באתר? השאירו פרטים ונחזור אליכם

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
כתבות אחרונות באתר
כתבות נוספות שאולי תאהבו