ניווט חוקים: מדריך לעבודה בחו"ל חוקים ותקנות

רבים מאתנו רוצים לעזוב את מקום העבודה הנוכחי, בארץ ולמצוא עבודה חדשה בחו"ל, שתאפשר לנו ליהנות מתרבות אחרת ונופים חדשים. מדריך זה עולה לרשת, במטרה לסייע לאותם אנשים, כדי שהם יוכלו להגשים את החלום תוך היכרות עם החוקים ששזורים בו. הישארו כאן ותקבלו את כל המידע שיאפשר לכם לעבוד באופן חוקי.

 

הקדמה – היכרות עם אפשרויות ההעסקה

רגע לפני שנרחיב אודות החוקים שנוגעים להעסקה מחוץ לגבולות ישראל, עליכם לדעת שיש 2 אפשרויות העסקה עיקריות. הראשונה באה לידי ביטוי באמצעות העסקה מול חברה ישראלית והשנייה, העסקה באמצעות חברה מקומית (שנמצאת ביעד). בחרנו להעמיק אודות האפשרות הראשונה, משום שזו נחשבת לנפוצה ביותר.

נציין שהעסקה מסוג זה באה לידי ביטוי לא פעם כחלק מהליך רילוקיישן. כלומר, המעסיק של העובד מעביר את משרדו של העובד למקום אחר בחו"ל. כך שהוא בעצם נחשב לתושב ישראלי שממשיך בעבודתו, תחת אותה חברה.

עורכי דין לעבודה

החוקים והזכויות שבאים לידי ביטוי בעבודה כחלק מרילוקיישן

מי שנשלח לבצע עבודה בחו"ל מטעם המעסיק שלו, צפוי להיות זכאי לקבל את המשכורת בהתאם לשכר העבודה הבסיסי. מלבד זאת, הוא יקבל תשלום נוסף עבור שעות הטיסה, בין אם הוא עבד במהלכן ובין אם לא. העובדה זכאי גם כן לקבל את כל ההפרשים והזכויות שניתנים לעובדים בישראל, למשל:

  • קרן פנסיה
  • פיצויי פיטורין
  • דמי ביטוח לאומי

 

החוקים שנוגעים לתשלום עצמו ומס הכנסה

החוק הראשון שבא לידי ביטוי במצב שכזה, נוגע למשכורתו של העובד שצריכה להיות מועברת באמצעות מט"ח. בנוסף לכך, יש חוקים ברורים שנוגעים לתשלום מס הכנסה עבור עובדים שנשלחו לעבוד בחו"ל מעל ל – 8 חודשים. הניכוי של המס משתנה מעובד אחד לאחר. לכן, צריך להיכנס לאתר של מס הכנסה ולחשב את גובה המס, בהתאם להכנסתו של העובד.

עורכי דין לעבודה

חוקי דמי הביטוח והבריאות

אי אפשר לכתוב מדריך שעוסק בעבודה מחוץ לגבולות הארץ ולא לציין את דמי הביטוח הלאומי וביטוח הבריאות. שכן, אלה חייבים להיות משולמים. החוק קובע שצריך לחשב את סכום הברוטו בהתאם למשכורת השקלית. שכן, כך יתאפשר לשמור את הזכויות שצפויות היו להינתן לעובד במהלך עבודתו בישראל.

ראוי להדגיש שהחוק קובע שדמי הביטוח כוללים גם תשלום עבור ביטוח נפגעי עבודה ואף זכות לקבלת קצבת הילדים לאורך התקופה. שימו לב – קצבה זו מתבטלת באופן אוטומטי עבור מי שיוצאים מגבולות הארץ ל – 3 חודשים ויותר. כך שחשוב ליידע את הגורמים המוסמכים שמדובר ברילוקיישן ולא בנסיעה כללית.

 

השורה התחתונה

יש חוקים ברורים שנוגעים לעבודה במקומות מוסדרים בחו"ל. מדריך זה ריכז את המידע שנוגע לעבודה במסגרת רילוקיישן. בשלב זה ברור לכם מהם החוקים שנוגעים להליך שכזה, כך שנותר לכם רק לפנות לגורמים השונים (ביטוח לאומי, מס הכנסה) וליידע אותם אודות הנסיעה הצפויה לכם.

עורכי דין לעבודה

תוכן עניינים

רוצים לפרסם אצלנו באתר? השאירו פרטים ונחזור אליכם

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
כתבות אחרונות באתר
כתבות נוספות שאולי תאהבו