דרישת זכויות רטרו מהמעסיק

רבים מאיתנו מחכים בכיליון עיניים לקבל את המשכורת החודשית אך כאשר אנו מקבלים לבסוף את תלוש המשכורת המיוחל אנו מסתפקים בלבדוק את השורה התחתונה או לכל היותר בודקים את סטטוס ימי החופשה שנשארו ברשותנו. חשוב לדעת כי התנהלות שכזאת אינה מומלצת כלל שכן לעיתים קרובות תלושי שכר עשויים להכיל טעויות שיעלו לכם סכומים גדולים של כסף. החדשות הטובות הן שיש סיכוי טוב שעדיין לא מאוחר מידי לקבל את המגיע לכם מן המעסיק שלכם. המדריך הבא יסביר לכם את כל שיש לדעת על דרישת זכויות רטרואקטיביות.

 

החזר על ימי חופשה או מחלה שהושמטו בשגגה מתלוש השכר שלכם

על פי החוק בישראל לכל עובד במשרה מלאה מגיעים לכל הפחות 12 ימי חופש בשנה לעובדים העובדים חמישה ימים בשבוע או 14 ימים, לעובדים העובדים שישה ימים בשבוע. לאחר השנה החמישית מגיע לעובד יומיים נוספים ועל כל שנה נוספת העובד צובר יום חופש נוסף. אם העובד גילה בדיעבד שלא קיבל את ימי החופשה המגיעים לו הוא רשאי לקבל אותם רטרואקטיבית רק עבור 3 השנים האחרונות שכן לאחר מכן קיימת תקופת התיישנות.

 

החזר עבור אי תשלום השכר על כל מרכיביו

השכר מורכב ממספר רכיבים שונים למשל: תוספת עבור שעות נוספות, תוספת עבור עבודה בימי שבתון וחג, הפרשות לקרן פנסיה וכדומה. אם חלה טעות ומרכיבים אלו לא שולמו לעובד במלואם אין המעסיק פטור מלשלם לעובד את מלוא השכר המגיע לו ועל כן אם גיליתם טעות בתלוש השכר שלכם פנו למעסיק שלכם ובקשו שיתקן את הנעשה. יחד אם זאת חשוב לדעת שגם במקרים שכאלו יש חוק התיישנות ואם גיליתם טעות בתלוש שכר שקיבלתם לפני שבע שנים או יותר המעסיק לא יהיה מחויב לתקן את הטעות שנעשתה ולהשלים לכם את ההפרש שלא שולם לכם.

 

כל כמה זמן מומלץ לבדוק את תלוש השכר על מנת למנוע טעויות שכאלה

ככלל, מומלץ כל חודש להקדיש מספר דקות על מנת לבדוק את תלוש השכר ולאתר טעיות אפשריות. בדיקה כל חודש תאפשר לכם במקרים מסוימים "לתפוס טעויות על חם" ולקבל תלוש חדש ומתוקן כבר באותו החודש. אם אינכם יכולים להתפנות לעשות זאת מומלץ לעבור על כל תלושי השכר במרוכז לפחות פעם בשנה.

 

מה ניתן לעשות אם המעסיק מסרב לשלם לי כספים שהושמטו בטעות מהשכר

אם גיליתם טעות בתלוש השכר, פניתם למעסיק על מנת לקבל את הזכויות שלכם והוא סירב לעמוד בהתחייבויות שלו כלפיכם אף שחוק ההתיישנות עדיין לא חל מומלץ מאוד לפנות לעו"ד דיני עבודה. עורך דין לדיני עבודה ידע ללוות אותכם בהליך משפטי ובמקרים מסוימים המעסיק אף יידרש לשלם דמי פיצויים מוגדלים.

על אף שמדובר במשימה שעלולה להיות מעייפת, אל תתעצלו ובדקו את תלושי השכר שלכם על מנת לוודא שקיבלתם את מלוא הזכויות שלכם ואל תחששו לפנות למעסיק לקבל אותן בדיעבד במידה וגיליתם טעויות.

 

תלוש שכר

תוכן עניינים

רוצים לפרסם אצלנו באתר? השאירו פרטים ונחזור אליכם

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
כתבות אחרונות באתר
כתבות נוספות שאולי תאהבו