אילו סוגי תאונות עבודה קיימות

מקום העבודה שלנו לרוב נתפס כ״מעוז מבטחים״ – בחיים לא נפגע או נפצע במהלך העבודה, אך לפעמים החיים מביאים עמם הפתעות ותאונות עבודה לצערנו קורות.

אם נפגעתם כתוצאה מהעבודה או במהלכה, בדרך לעבודה או בחזרה ממנה או שנחשפתם לחומרים מסוכנים במסגרת העבודה שגרמו לכם נזק מגיע לכם פיצוי!

 תאונות עבודה, למרבה הצער, הם דבר שקורה. אם כושר העבודה שלכם נפגע כתוצאה מתאונה או פגיעה חשוב להסדיר כמה וכמה עניינים בכדי לקבל את הפיצוי המגיע לכם.

אבל מה נחשב לתאונת עבודה מבחינת החוק? אם נסעתי לאסוף את הילד אחרי העבודה וחס וחלילה הייתי מעורב בתאונת דרכים, האם זו תאונת עבודה? למי צריך לדווח ובמי להיעזר על מנת לקבל את כל זכויותיי?

כל התשובות וההכוונות בכתבה הבאה. התוכן מיועד לנפגעי תאונות עבודה שאינם בטוחים מה זו תאונת עבודה ולבני משפחתם, על מנת שתוכלו לישון בשקט ולקבל את כל הזכויות המגיעות לכם!

קיימים שלושה סוגים של תאונות עבודה שיכולות לזכות את הנפגעים בזכאויות שונות:

 

תאונת עבודה 

עובד שנפגע תוך כדי העבודה ושנפגע עקב העבודה או הסיכונים הכרוכים בה. עובד שנפגע כאשר היה נוכח במקום העבודה, גם אם לא כתוצאה מאופי עבודתו יהיה זכאי לקבל דמי פגיעה מהמוסד לביטוח לאומי אם ימלא אם הטפסים הנדרשים בחוק. בנוסף עובד אשר נפגע בדרכו לעבודה מהמקום בו הוא לן או בדרך חזרה מהעבודה לביתו או למקום משכנו, פגיעתו תחשב כתאונת עבודה.

גם עובד אשר ניסה להציל רכוש או גוף במקום עבודתו או בסמוך לעבודה ונפגע , פגיעתו תחשב כתאונת עבודה. אדם שנפגע כתוצאה ממריבה שהתעוררה במקום שהותו (בעבודה או בסמוך) ולא לקח חלק במריבה ונפצע, פגיעתו תחשב כתאונת עבודה.

 

מחלת מקצוע 

עצמאי או שכיר אשר חלה כתוצאה ישירה מחשיפה לחומרים או לסביבת עבודה מסוימת, בשל תנאי עבודתו, יהיה זכאי לתשלום דמי פגיעה מהמוסד לביטוח לאומי. אם שאפתם חומרים מסוכנים, שברתם רגל או יד כתוצאה מסביבת עבודה מסוכנת, פגיעה זו תחשב כתאונת עבודה. עובדי מפעלים ופסי ייצור רבים חוו תאונות עבודה וההתנהלות עם המוסדות עשויה לעיתים להיות מייגעת . על מנת לקבל את התמיכה המתאימה מומלץ להיעזר בשרותיו של עורך דין תאונות עבודה, שיעזור בכל הנדרש על מנת שתוכלו לקבל את מה שמגיע לכם.

 

מיקרוטראומה 

בשפה פשוטה מדובר בפגיעות שנגרמות כתוצאה מביצוע רפטטיבי של פעולה או פעולות דומות במסגרת העבודה, המפעילות אזור ספציפי בגוף – האזור הנפגע. על מנת שפגיעה זו תחשב כתאונת עבודה הפעולה החזרתית צריכה להיות מבוצעת במשך זמן רצוף אשר עלול לגרום לנזק.

 

חשוב לדעת 

עובדים שנפגעו בתאונת עבודה ועומדים באחת משלוש הקטגוריות המוצגות, זכאים לתשלום דמי פגיעה עבור הימים בהם נעדרו מהעבודה ועבור הוצאות הטיפול הרפואי מהמוסד לביטוח לאומי.

 

שופט

תוכן עניינים

רוצים לפרסם אצלנו באתר? השאירו פרטים ונחזור אליכם

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
כתבות אחרונות באתר
כתבות נוספות שאולי תאהבו