את רוצה להתפטר? כך תעשי זאת בצורה נכונה

כאשר את מוכנה לשינוי או להתקדמות ומרגישה שהדרך המקצועית שלך עם מעסיקך הגיעה לסיומה – כנראה שזה הזמן להתפטר. מצד שני, לא כדאי לחקות את סצנות הפיטורים מהסרטים ולהתפטר בדרמה. התפטרות מכובדת ומקצועית תסייע לך לסיים את העבודה תוך שמירה על המוניטין המקצועי שלך וגם על יחסים טובים עם המעסיק ועם קולגות

 

התפטרי רק כשאת בטוחה בדרכך החדשה

יש מגוון של סיבות שגורמות להחלטה לעזוב את מקום העבודה הנוכחי – בין אם את פוצחת בקריירה חדשה, מתקדמת מקצועית, משפרת את השכר או מחפשת מקום מתאים יותר עבורך, אישית או מקצועית.  בכל מקרה חשוב לשקול היטב את ההתפטרות ולבחון גם את תופעות הלוואי שלה שקשורות בדרך כלל לתחום הכלכלי ולעולם המקצועי. אם את רוצה להיות בטוחה, במידת האפשר, באשר להמשך דרכך, מומלץ מאוד להודיע על התפטרות רק לאחר חתימת חוזה עבודה חדש.

 

מכתב התפטרות או פגישה עם המנהל?

שתי האפשרויות להתפטר הן: שיחה אישית עם המנהל האישי או שליחת מכתב התפטרות למנהל או לאגף משאבי אנוש. הבחירה בין שתי האפשרויות צריכה להיות מבוססת על המקובל במקום העבודה, על הקשר האישי שלך עם המנהל, וכמובן על ההעדפה האישית שלך. אם את מתלבטת, נסי לדמיין מצב הפוך: האם היית רוצה להיות מפוטרת בשיחה או באמצעות מכתב פיטורים? בכל מקרה, לפני פגישה או ניסוח מכתב, חשוב לחשוב היטב על המסר שאת מעוניינת להעביר ועל המילים המתאימות שיעבירו אותו.

 

העברת הידע

בין אם בכתב או בעל פה, במהלך ההתפטרות, מלבד דאגה ישירה וברורה למיצוי זכויותיך מול המעסיק, חשוב להבהיר גם שאת מתכוונת לנהל את העזיבה באופן מקצועי. זה אומר להעביר חפיפה מסודרת למחליף או למחליפה. העברת הידע הלאה הוא המשימה האחרונה שלך במשרה, וחשוב שתעשי אותה היטב, גם מבחינה טכנית וגם מבחינה אישית.

 

פרידה

הימים האחרונים לפני עזיבת מקום עבודה ממנו התפטרת, הם ימים של סגירת קצוות, סיום החפיפה ופרידה. יש כאלה שמעדיפים להיפרד באופן אישי ויש שבוחרים לארגן אירוע פרידה קטן עם כיבוד ואולי מתנה סמלית. גם עם אנשים שהיו לך עימם סכסוכים מקצועיים, כדאי להיפרד בידידות, שכן אף פעם אי אפשר לדעת היכן יצטלבו שוב דרכיכם.

 

טיפים לקראת התפטרות

  • הקפידי לתת הודעה מוקדמת על עזיבתך. גם אם את עוזבת כעוסה, חשוב לעמוד בתקופת ההודעה לפי המפורט בחוזה העבודה.
  • אל תשרפי גשרים. העולם הוא מקום קטן, בעיקר כאשר עובדים בתחום דומה ויחסים טובים עם קולגות ומנהלים יעידו עלייך טובות בפני מעסיקים עתידיים.
  • הקפידי לא להשאיר קצוות מקצועיים פתוחים, אבל כן כדאי להשאיר הצעה כנה לסיוע טלפוני, אם יידרש בעתיד הקרוב.

 

 

לסיכום

עזיבת מקום עבודה היא החלטה לא פשוטה וחלק מהאתגר בה הוא התפטרות מקצועית ובוגרת ממקום העבודה, כך שאם יתקשרו לבקש עלייך המלצה, לכולם יהיו רק מילים טובות להגיד עלייך.

התפטרות מקצועית

תוכן עניינים

רוצים לפרסם אצלנו באתר? השאירו פרטים ונחזור אליכם

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
כתבות אחרונות באתר
כתבות נוספות שאולי תאהבו