כיצד להוציא תו נכה? השלבים בתהליך

נכות היא מגבלה שאף אחד לא היה רוצה לחיות איתה. נכות מגבילה את התנועה באופן מוחלט או לפחות באופן משמעותי, ופוגעת באיכות החיים בצורה ניכרת.

כתוצאה מכך, המדינה מעניקה זכויות שונות לאנשים שיש להם נכות, על מנת לאפשר להם להתמודד עם המגבלה שלהם בצורה יותר נוחה, מותאמת ופשוטה. אחת הזכויות הללו היא הוצאת תו נכה, המאפשר חניה במקומות רבים. במאמר זה נציג את השלבים להוצאת תו נכה.

 

תו נכה

הוצאת תו נכה היא אחת מהזכויות המשמעותיות ביותר שיש לאנשים שנחשבים לנכים לפי המדינה. תו הנכה מאפשר חנייה בהרבה יותר מקומות מאשר לאדם שאין לו את התו הזה. למשל, מי שמחזיק בתו נכה יכול לחנות גם באדום לבן, בצורה חוקית לגמרי. התו הזה מוענק מתוך הבנה שהניידות של נכים היא דבר שמוגבל בצורה כזאת או אחרת, כך שמציאת מקום חנייה מרוחק היא דבר שפוגע בהם מאוד.

 

מהם התנאים לקבלת התו?

מי שזכאי לתו נכה מהביטוח הלאומי הוא כל מי שהתנועה שלו מוגבלת באופן מסוים כתוצאה מבעיה בריאותית כלשהי, או שהתנועה שלו עשויה לסכן את הבריאות שלו. בנוסף, גם אזרחים בעלי תעודת עיוור או תעודת לקוי ראייה, זכאים לקבל תו נכה. אנשים שאושרה להם נכות רפואית העומדת על 60% נכות או יותר מכך, זכאים גם כן לקבלת תו נכה. ניתן לקבל את התו גם עקב מחלות שונות בהן חולה מגיש הבקשה.

 

הכנת מסמכים

לפני הגשת הבקשה, יש להכין את המסמכים הדרושים להגשת הבקשה. את המסמכים הללו מצרפים לבקשה, שנבחנת ברגע שהיא מתקבלת. המסמכים צריכים להיות עדכניים ולהעיד על מצבו הרפואי של התובע. כמו כן, עליו לצרף חוות דעת של רופא מומחה, שיסביר כיצד המגבלה הבריאותית מפריעה לניידות התובע.

 

הגשת בקשה

לאחר הכנת כל המסכמים, ניתן להגיש את הבקשה. יש למלא, בנוסף למסמכים שיש לצרף, את טופס הבקשה לתג נכה שניתן למצוא באתר הביטח הלאומי. את הבקשה ניתן להגיש באופן מקוון, באתר הביטוח הלאומי, או בדואר.

 

משך הטיפול בבקשה

הביטוח הלאומי הוא גוף בירוקרטי מטעם המדינה. אל תצפו מהביטוח הלאומי להחזיר לכם תשובה כל כך מהר, אך בכל זאת אתם לא צריכים לחכות יותר מדי זמן. משך כל ההליך, מהגשת הבקשה ועד סיום בחינתה, אמור לקחת עד 30 ימים.

 

קבלת התו

התו מתקבל בדואר, במקרים שבהם מאשר הביטוח הלאומי את בקשת התובע. לפני קבלת התו, התובע עשוי להיות מזומן לוועדה רפואית שתבחן האם הוא כשיר בכלל, עקב המגבלות שלו, לנהיגה.

 

חשוב לדעת

הגשת תביעה לביטוח הלאומי היא לא הדרך היחידה לקבלת תו נכה. נכי צה"ל למשל, יכולים לקבל את התו באמצעות הגשת בקשה למשרד הביטחון, שיכול לנפק תו כזה לאוכלוסיות מסוימות, כמו נכי צה"ל כאמור.

הוצאת תו נכה

תוכן עניינים

רוצים לפרסם אצלנו באתר? השאירו פרטים ונחזור אליכם

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
כתבות אחרונות באתר
כתבות נוספות שאולי תאהבו