האם ניתן לקבל החזר מס על קבלת ירושה

לכל מדינה יש את מערכת המיסוי שלה. באמצעות מערכת המס, המדינה יכולה לבסס תקציבים שונים לשירותים שהיא מספקת ולמשרדי הממשלה. כאשר המס אינו מחושב בצורה נכונה וגם במקרים אחרים, ניתן להגיש בקשה לקבלת החזר מס. במאמר הבא נסביר האם ניתן לקבל החזר מס על קבלת ירושה.

 

החזר מס

במשך כל החיים שלנו אנחנו משלמים מיסים. החל מהעבודה הראשונה שלנו, ואפילו כשאנחנו רוכשים דירה. המדינה מעגנת בפקודת המס אירועים שונים המחייבים אותנו לשלם מס, שהוא לרוב אחוז מסוים מרווח מסוים, לטובת המדינה. מיסוי הוא לא דבר חדש שהומצא בישראל, וכך הוא עובד בכל העולם.

החזרי מס הם גם לא דבר שייחודי למדינת ישראל. אם רשות המיסים לא מחשבת את המס שהיא גובה בצורה נכונה, או במצב בו קיימת זכאות לאזרח מסוים עקב מצב כלשהו, ניתן לקבל החזר מס. מס על ירושה שונה ממיסים רגילים. לעוד על מס על ירושה >>>  ניתן לקרוא כאן.

 

קבלת ירושה

באופן כללי, כל אזרח יכול לקבל ירושה. החוק בישראל קובע שאדם מסוים יכול לחלק ירושה, על ידי ניסוח מסמך משפטי מחייב לחלוקת עיזבון – צוואה. קיימים סוגים שונים של צוואות, אך העיקרון של כל סוגי הצוואות הוא אחד – לאפשר לאדם מסוים להחליט באיזה צורה, מתי ולמי יחולקו הרכוש, ההון והנכסים שהוא צבר בחייו.

 

מיסוי ירושות

מכיוון שבירושה יכולים לחלק את כל סוגי הנכסים, אנשים רבים נוטים לחשוב שיש צורך בתשלום מס בעבור הירושה שהם קיבלו. למשל, אם קיבלתם כסף נזיל בירושה שלכם, אתם עשויים למצוא את עצמכם פונים אל עורך דין לבירור הנושא.

 

מס ירושה – קיים או לא?

התשובה היא שבישראל אין כיום מס ירושה. בעבר, מס ירושה היה קיים ואזרחים היו משלמים מס על העיזבון שהיה מחולק להם. המס הזה בוטל, וכיום בישראל ירושות אינן חייבות במיסוי. לכן, החזרי מס על ירושה הם לא דבר שקיים באופן תיאורטי.

 

מיסוי על מקרקעין

בפועל, המדינה ממסה נכסי מקרקעין שניתנים בירושה. אין מס על נכסי מקרקעין שניתנו בירושה באופן ישיר, אך לפי חוקי המיסוי והירושה, יש לשלם מס שבח, שהוא אחד ממיסי המקרקעין, בעבור נכס מקרקעין שניתן בירושה.

 

הימנעות חוקית מתשלום מס

ניתן להימנע מתשלום מס שבח באופן חוקי. למשל, אם הורשה דירה אחת לכמה אנשים, הם יכולים להסכים על העברת הזכויות על הדירה ליורש אחד ובכך להימנע ממס. כמו כן, מכירה של הדירה יכולה לתת פטור ממס שבח.

 

החזר מס רלוונטי

החזרי מס עשויים להיות שווים הרבה מאוד כסף. הרבה מאוד ישראלים זכאים לקבל החזרי מס, אך רשות המיסים לא פונה באופן אקטיבי אל אותם אזרחים. פנו אל עו"ד המתמחה בתחום והבינו אם לאחר יורשה שקיבלתם תוכלו להיות זכאים להחזר מס כזה או אחר.

החזר מס

תוכן עניינים

רוצים לפרסם אצלנו באתר? השאירו פרטים ונחזור אליכם

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
כתבות אחרונות באתר
כתבות נוספות שאולי תאהבו