4 גורמים שיש לקחת בחשבון בבחירת ביטוח משכנתא

בשעה טובה הגעתם למצב שבו אתם קונים דירה בישראל. כמו כמעט כל רוכשי הדירות בישראל, כנראה שאתם עושים את זה בעזרת משכנתא. על פי החוק, כל משכנתא חייבת לבוא יחד עם ביטוח על ההחזר שלה, וכאן נעזור לכם לבחור אותו. 

 

ביטוח משכנתא

משכנתא היא ההלוואה הכי גדולה שכנראה ניקח בימי חיינו. הערב המרכזי להחזר שלה הוא הנכס שאותו קנינו, אולם הבנקים לא בהכרח רוצים להגיע למצב שבו הם לוקחים את הנכס, במיוחד לאור העובדה שיש מקרים שבהם לא ניתן לקחת את הנכס, או במקרה שבו אירע נזק לנכס עצמו. בכל המקרים הללו ביטוח המשכנתא הוא זה שיכסה את עלות ההלוואה.

ביטוח משכנתא

מחיר הביטוח

השאלה כמה עולה ביטוח משכנתא היא השאלה שהכי מטרידה את מי שלוקחים משכנתא. התשובה לשאלה הזו איננה חד משמעית, אולם סדר הגודל של המחיר נע סביב 10 אחוז מגובה ההחזר החודשי. עם זאת, הגיל של מקבלי המשכנתא ומצבם הרפואי גם הוא משפיע על גובה הביטוח, כיון שבמקרים מסוימים קיים סיכוי גבוה יותר שנצטרך להפעיל את הביטוח.

 

מי חברת הביטוח

בדרך כלל כאשר אתם לוקחים משכנתא, הבנק כבר יוכל להציע לכם הסדרים שונים לגבי הביטוח. החוק בישראל אמנם דורש הפרדה בין הבנק לבין מי שמעניק לכם את הביטוח, אולם הבנקים יודעים איך להתמודד גם עם ההפרדה הזו. לאור זאת, את הבחירה של חרת הביטוח עליכם לעשות לאחר בדיקה מדוקדקת של האופציות השונות, ולא ללכת בעיוורון אחרי ההמלצה של הבנק.

מי חברת הביטוח

היקף הפוליסה

הדבר המרכזי שאותו יש לבדוק לפני רכישה של ביטוח משכנתא הוא את היקף הפוליסה. הבעיה הגדולה בביטוח משכנתא היא שאנחנו לא יודעים את טיב הביטוח עד הרגע שבו אנחנו צריכים להשתמש בו, ולפעמים הרגע הזה יכול להיות מאוחר מידי. עליכם לקרוא בצורה מעמיקה את פרטי הפוליסה, לראות מה המקרים שהיא מכסה, וחשוב מכך, אלו מקרים לא מכוסים על ידה.

 

המלצה

הגורם האחרון שאותו יש לקחת בחשבון הוא המלצה על ביטוח משכנתא ספציפי. כאמור, בישראל יש לא מעט חברות שמציעות לכם ביטוח משכנתא, לרבות חברות הביטוח המובילות במשק. לאור זאת, לפני שאתם רוכשים ביטוח כדאי לקבל עליו המלצה מאדם שאתם סומכים עליו. מלבד המחיר והיקף הפוליסה, חשוב להבין גם את טיב השירות שניתן ללקוחות, ואת זה אפשר לדעת רק ככה.

 

לסיכום

אם הגעתם למצב שבו אתם קונים דירה בישראל, סביר להניח שעשיתם את זה בעזרת משכנתא. לא משנה מה גובה המשכנתא שלקחתם או מה הסדר התשלום שלכם, ביטוח משכנתא הוא בגדר חובה. הביטוח הזה נועד לכסות מקרים שבהם לא תוכלו להחזיר את ההלוואה מסיבות מסוימות. בבחירה של ביטוח משכנתא עליכם לבדוק היטב מי חברת הביטוח, מה גובה התשלום ואת היקף הפוליסה.

4 גורמים שיש לקחת בחשבון בבחירת ביטוח משכנתא

תוכן עניינים

רוצים לפרסם אצלנו באתר? השאירו פרטים ונחזור אליכם

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
כתבות אחרונות באתר
כתבות נוספות שאולי תאהבו