3 – כללים חשובים לבחירת עו"ד מקרקעין לקניית דירה

עסקאות מקרקעין הן עסקאות מורכבות וייחודיות מבחינה משפטית. הן משלבות מארג חוקים רחב וכן חיבור אדוק בין התיאוריה המשפטית לבין הפרקטיקה המעשית. חשיבות הפן המשפטי בעסקאות מקרקעין, מחייבת ייצוג על ידי עורך דין ראשון במעלה בעת ביצוע העסקה. עורך הדין ילווה את העסקה לכל אורכה, יוודא כי היא תקינה וידאג עבורכם לעסקה הטובה והבטוחה ביותר. להלן נכיר כמה כללים לבחירת עו"ד שכזה.

 

1. מומחיות משפטית במגוון ענפי משפט

הכלל הראשון בבואכם לבחור עורך דין לייצוג ברכישת דירה, הוא בחירה בעורך דין בעל רוחב יריעה משפטית. עסקאות מקרקעין משלבות בתוכן שלל דינים, מורכבים ומסובכים. כל עורך דין מקרקעין יצטרך להיות מומחה, ראשון במעלה, לדיני הקניין. עורך הדין יצטרך לברר מהו המצב הרישומי של הנכס, אילו צווים ועיקולים עומדים כנגדו, האם ניתן לבצע בו פרצלציה, הרחבות וכן הלאה.

אולם בדיני הקניין לא מתמצה העבודה המשפטית כלל וכלל. עורך הדין אמון על עריכת חוזה מכר הדירה בין המוכרים לבין הקונים. עורכי הדין של הצדדים ינהלו משא ומתן, יחליפו טיוטות לחוזה, עד להגעה לחוזה המוסכם אשר הוא החוזה הטוב ביותר עבור הצדדים. עריכת החוזה מחייבת מיומנות ובקיאות בדיני החוזים, בתיאוריה ובפרקטיקה, מצד עורך הדין.

מלבד הפן החוזי והקנייני, עורך הדין נדרש לפן המיסוי בעסקה. עסקאות מקרקעין כפופות לדיני מיסוי מקרקעין, דינים מורכבים ומסובכים הכוללים שלל תרחישים, כללים וסייגים, חישובים ונוסחאות. עורך הדין המלווה את העסקה יצטרך לשלוט בכל אלו כדי ללוות את העסקה בצורה הטובה ביותר. לבסוף, עורך הדין יצטרך אף לשלוט בחוקים ובחוקי העזר העירוניים.

מכיוון שעורך הדין נדרש לשליטה ובקיאות במגוון רחב כל כך של ענפים משפטיים, יש לבחור בעורך דין מיומן ומנוסה, אשר עסקאות מקרקעין הן עיקר עיסוקו והוא בקיא בכלל התחומים האמורים. התפשרות על נושא זה עלולה, בהמשך העניינים, לעלות לכם ביוקר.

היכרות עם הפרקטיקום העירוני

2. היכרות עם הפרקטיקום העירוני

כאשר בוחרים בעורך דין לעסקת נדל"ן, רצוי בהחלט כי הנדל"ן יהיה מוכר לעורך הדין וכך גם ההתנהלות של העירייה במקום. לכל עירייה כללים והנהגות משלה, דרכי התנהגות ואנשים מולם מתנהלות עסקאות מקרקעין. עורך דין מקומי ידע כיצד להפיק את המירב מההיכרות עם כלל המערכות הללו. לכן, אם אתם גרים בחדרה, למשל, בחרו בשירותיו של עו"ד מקרקעין בחדרה לייצוג בהליך.

תיאום ציפיות

 

3. תיאום ציפיות

חוזים נועדו להקצות סיכונים בין צדדים. החוזה מאפשר לתכנן תכנונים קדימה ולהגיע להסכמות עתידיות בעלות תוקף משפטי. ובכל זאת, בכל חוזה כרוך מימד של סיכון. בחרו בעורך דין אשר רמת החשיפה הרצויה, מבחינתו, לסיכונים, תואמת את זו שלכם.

 

לסיכום

לסיכום, ישנם שלושה כללים חשובים לבחירת עו"ד לעסקאות מקרקעין. הכלל הראשון הוא בחירה בעו"ד מיומן ומנוסה בעסקאות אלו. השני הינו בחירה בעו"ד מקומי והשלישי לבחור בעו"ד המתואם באשר לרמת הסיכון הרצויה.

משקל

תוכן עניינים

רוצים לפרסם אצלנו באתר? השאירו פרטים ונחזור אליכם

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
כתבות אחרונות באתר
כתבות נוספות שאולי תאהבו