חושבים על קבוצת רכישה? הנה כמה דברים שאתה צריכים לדעת

קבלת החלטות מהותיות הנוגעות למבנה בו אתם גרים ורכישת דירה במחיר מופחת, ולפעמים אפילו היכרות מעמיקה מוקדמת עם השכנים לעתיד – נשמע ממש טוב עד עכשיו, לא? את כל אלו ניתן להשיג באמצעות השתתפות בקבוצת רכישה.

קבוצות הרכישה הופכות לפופולאריות מאוד בשנים האחרונות, אך מה באמת המושג הזה אומר? חוסר ידע עלול לגרום לקבלת החלטות לא נכונות, בוודאי בתחום מורכב כמו תחום הנדל"ן. אם אתם חושבים על קבוצת רכישה, הנה כמה דברים שצריך לדעת.

 

קבוצות רכישה

לפני שנסביר מה כדאי לדעת על קבוצת רכישה, חשוב להבין קודם כל מה זה בעצם אומר. קבוצת רכישה היא התאגדות של כמה אנשים שמחליטים להקים מבנה מגורים. בניית מבנה המבוגרים באופן כזה יכולה לטמון בתוכה כמה יתרונות משמעותיים, כפי שנסביר בהמשך.

הקבוצה עצמה יכולה להתארגן באופן עצמאי, עם אנשים שמכירים באופן כזה או אחר אחד את השני, או להתאגד תחת יזם או חברה מנהלת. עורך דין נדל"ן יוכל להסביר לכם על משמעויות משפטיות נוספות.

 

הרכב הקבוצה

כפי שכבר ציינו מקודם, הרכב הקבוצה עשוי לכלול אנשים שאתם מכירים, אם מדובר בהתאגדות עצמית, או אנשים שלא תכירו בהכרח אם מדובר בהתאגדות תחת יזם או חברה מנהלת, כך שהרכב חברי הקבוצה משתנה.

 

ליווי עם איש מקצוע

קבוצת רכישה היא לא הצורה הפשוטה ביותר לרכישת דירה. מצד שני, יש בה יתרונות רבים. לכן, קבוצות כאלו מלוות לרוב על ידי עורך דין נדל"ן, שבקיא בחוקים השונים שרלוונטיים להתקדמות הפרויקט.

 

בחירות שונות

חברי קבוצת הרכישה יכולים לבצע בחירות שונות במהלך השלבים השונים של הקמת מבנה המגורים. למשל, חברי הקבוצה יצטרכו לבחור את הגוף הממן, את האדריכל ואת הקבלן. בחירות אלו ישפיעו על תהליך הקמת המבנה, על מהירות הפרויקט, על איכות הפרויקט וכן על פרטים הקשורים למבנה המגורים עצמו.

 

יתרונות

מי שבוחר ללכת על השתתפות בקבוצת רכישה, יכול להנות ממספר יתרונות: הוא יכול לבחור למעשה את השכנים שלו על ידי ההחלטה עם להצטרף לקבוצת הרכישה, לרכוש דירה במחיר זול ולקבל החלטות שישפיעו על הבניין בו הוא יתגורר.

 

חסרונות

חשוב להכיר גם את החסרונות של קבוצת הרכישה. המארגנים של קבוצת הרכישה עשויים להיות לא מנוסים מספיק, מה שיכול לעכב חלקים מהפרויקט. כמו כן, אין וודאות בפרויקט זה מבחינת לוחות הזמנים והצלחה. עשויים לצוץ חילוקי דעות כאשר יש צורך בקבלת החלטות משותפת, ואתם עשויים למצוא את עצמכם בצד הלא מרוצה.

 

האם זה כדאי?

קבוצת רכישה היא דבר שיש להיערך עליו מראש. מדובר בצורה בה ניתן להקים מבנה מגורים הכוללת יתרונות וחסרונות. אין תשובה חד משמעית בנוגע לכדאיות הקבוצה, אך ניתן להבין האם השתתפות בקבוצת רכישה משתלמת לכם לפי המצב האישי שלכם, הצרכים והרצונות האישיים שלכם.

עורך דין נדלן

תוכן עניינים

רוצים לפרסם אצלנו באתר? השאירו פרטים ונחזור אליכם

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
כתבות אחרונות באתר
כתבות נוספות שאולי תאהבו