מתי נרצה להשתמש בעורך דין מקרקעין?

בתחומים שונים, ישנם אנשי מקצוע למיניהם שיוכלו לספק לנו מגוון שירותים על מנת לסייע לנו להתמצא בתחום. בתחום המקרקעין, שנחשב לאחד הלוהטים ביותר במדינה כרגע, עורך דין מקרקעין הוא איש המקצוע המתאים. מקרקעין כוללים נכסים רבים שרלוונטיים לכל אזרח במדינה בשלב כזה או אחר במהלך חייו.

שימוש בעורך דין מקרקעין יכול לאפשר לכם לממש את האינטרס שלכם בצורה הטובה ביותר. לידיעתכם – אלו הפעמים שבהן תרצו להשתמש בעורך דין מקרקעין.

 

שימוש בעורך דין מקרקעין

ענף עריכת הדין הוא אחד הענפים המגוונים ביותר שיש. עורכי דין הם אנשים שמתעסקים באופן יומיומי בחוק. מכיוון שכמות החוקים בכל מדינה, כמו מדינת ישראל, היא גדולה, עורכי הדין מתמחים בתחומים שונים. עורך דין מקרקעין הוא עורך הדין שמתמחה בתחום המקרקעין. המדינה מגדירה בחוק מהו למעשה תחום זה.

לפי המדינה, מקרקעין הוא כל נכס שאינו ניתן להזזה מהקרקע. דוגמא לנכסי מקרקעין הם דירות, בניינים, בתים או קרקעות. נכס מיטלטלין לעומת זאת הוא נכס שניתן לנייד אותו. כאשר אדם מתעסק במקרקעין, הוא צריך לבצע מספר פעולות מסוימות ולעמוד בתנאים שונים, שנקבעו בחוקי המדינה או על ידי הרשויות השונות שלה. במקרים הללו, ניתן להשתמש בעורך דין מקרקעין, שהוא בעל הבקיאות והידע הרלוונטיים בנושא.

 

קנייה או מכירה של נכס נדל"ן

מתכננים לקנות או למכור נכס נדל"ן? כמעט ולא ניתן לעשות את הפעולות הללו ללא סיוע וליווי מעורך דין מקרקעין. ישנם היבטים משפטיים שונים בכל הקשור לנכסי נדל"ן, שנכנסים תחת קטגוריית המקרקעין. למשל, בחלק מסוים מקניות ומהמכירות של הנכסים הללו, יש צורך על הקונה ו/או על המוכר לשלם מס.

סיטואציה נוספת שיכולה לגרום לכם לרצות להשתמש בשירותים של עורך דין במסגרת קנייה או מכירה של נכס נדל"ן, היא בעת חתימה על ההסכם. עורך דין מקרקעין מסוגל לנסח עבורכם חוזה מצד אחד שיעמוד על האינטרסים השונים שלכם. מהצד השני, אם אתם צריכים לחתום על חוזה שנוסח כבר על ידי הצד המוכר למשל, עורך הדין שלכם יוכל לנהל מו"מ ולחפש חלקים שיהוו לכם בעיה בחוזה.

 

הסכמי שכירות

מכיוון שההון העצמי לרכישת דירה בישראל הופך לגבוה מאוד, ישראלים רבים מוצאים את עצמם שוכרים דירות עד לתקופה בה הם יוכלו לקנות אחת כזאת. אוכלוסיית משכירי הדיור היא אוכלוסייה עשירה לרוב, שהמטרה שלה היא להשיג מן הסתם הכנסה קבועה מקסימלית מהדייר השוכר. לכן, עורך דין מקרקעין יוכל לסייע לכם בעת החתימה על הסכם השכירות.

 

ביצוע פעולות שונות

בנוסף, ישנן פעולות מסוימות שיש לבצע במהלך פעולות מסוימות הקשורות למקרקעין, אותן יכול לבצע עורך הדין. למשל, בעת הליך של קניית דירה, החוק קובע שיש לרשום הערה בטאבו – פעולה שיכול לבצע עבורכם עורך דין מקרקעין.

עורך דין מקרקעין

תוכן עניינים

רוצים לפרסם אצלנו באתר? השאירו פרטים ונחזור אליכם

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
כתבות אחרונות באתר
כתבות נוספות שאולי תאהבו