כמה אחוזי נכות מגיעים לי מביטוח לאומי?

כל אדם תושב מדינת ישראל זכאי לקבל קצבת נכות בין אם הינו סובל מנכות. כדי לענות על השאלה כמה אחוזי נכות מגיעים לאדם מביטוח לאומי צריך לשקלל את כל הגורמים לנכות ולבחון כיצד הנכות משפיעה על התפקוד היומיומי, העצמאות, כושר ההתפרנסות ועוד. באמצעות התייעצות עם עורך דין לביטוח לאומי ניתן להלחם על מיצוי זכויות מול הביטוח הלאומי ולחיות חיים של כבוד.

 

אחוזי נכות בביטוח לאומי

הועדות הרפואיות של המוסד לביטוח הלאומי מתכנסות מדי תקופה על מנת לבחון שורה של פניות של אזרחים לקביעת אחוזי נכות אשר לפיהם ייקבעו לאחר מכן קצבאות נכות שיכולים לאפשר לאנשים רבים כיסוי הוצאות, טיפולים חיוניים וחיים של כבוד. לעיתים קרובות חשים הפונים כי הם נערכים למלחמה על גובה הקצבה וגובה האחוזים, וכי לא תמיד הבקשות שלהם נופלות על אוזניים קשובות. על מנת שתוכלו למצות את הזכויות שלכם ולמקסם את גובה הקצבה, חשוב שתתייעצו קודם עם עורך דין לביטוח לאומי שבקיא בתהליך חישוב האחוזים ויכול לסייע לכם להבין טוב יותר מה מגיע לכם. באמצעות עו"ד לענייני ביטוח לאומי לא תצטרכו לעבור את התהליך הקשה והמתיש הזה לבד.

 

קביעת אחוזי נכות

על פי חוק, כל אזרח ישראלי זכאי לקבל קצבת נכות על אלמנט אחד שמגיע לשישים אחוז נכות או מספר אלמנטים אשר ביחד מתקבצים לארבעים אחוז ( כאשר אחד הגורמים הינו 25% לפחות ) או במקרה שבו האדם אינו יכול לייצר פרנסה שעולה על 50% ממשכורת חציונית במשק. הסיבות לכך יכולות להיות רבות ומגוונות:

  • יילודים אשר נולדו נכים כתוצאה מתסמונת, מום, פגם או לידה שהסתבכה.
  • אזרחים בכל גיל אשר חוו תאונת דרכים.
  • אזרחים בכל גיל אשר חוו אירוע פעולת איבה.
  • אזרחים אשר נפגעו במהלך העבודה בין אם זו תאונה ובין אם זו מחלה הקשורה לתנאים בה הועסקו.
  • נכות בשל מחלה כגון סכרת, מחלת לב, סרטן ועוד.
  • אובדן איברים כגון גפיים, עיניים, עור, ועוד.
  • מחלת נפש, פיגור שכלי או אוטיזם.
  • נכות שנגרמה עקב חשיפה ללחץ ומתח רב כגון חרדה, קושי לתפקד וכ"ו.

 

איך עורך דין לענייני ביטוח לאומי יכול לעזור?

מטרת העל של עורך דין לביטוח לאומי היא למקסם את מיצוי הזכויות שלכם. זהו תהליך שבו חשוב מאד שיהיה מישהו מקצועי לצדכם להדריך, לייעץ ולסייע בכל דבר ועניין ולחזק אתכם בזמן שאתם נלחמים את מלחמתכם בבירוקרטיה:

מידע אודות זכויותיכם

אחד הדברים החשובים ביותר שעורך דין עשוי לעשות למענכם הוא למסור לכם מידע רלוונטי ומדויק על הזכויות שלכם וכיצד להשיג אותן. אזרחים רבים במדינת ישראל כלל אינם מודעים כי יש להם זכויות שאינן ממוצות בביטוח הלאומי.

הכנת והגשת בקשות ומילוי טפסים

הפנייה לביטוח לאומי כרוכה בהגשת מסמכים ובקשות, עורך דין מיומן יכול לעזור לכם למלא ולהגיש אותם, במיוחד אם יש מחסומי שפה והבנה בשל מצב קוגניטיבי ירוד, נכות ועוד. זה אך טבעי שהאוכלוסיות הזקוקות לסיוע מביטוח לאומי הן האוכלוסיות החלשות ביותר בישראל.

הכנה לועדות רפואיות והגשת עררים

הכנה מוקדמת והדרכה לפני ועדה רפואית יכולה לשפר פלאים את היכולת שלכם להסביר את עצמכם ולדעת מה לדרוש. לאחר מכן, במידה ואינכם שבעי רצון מתוצאות הועדה, ניתן להגיש ערר. הימצאות עורך דין לצידכם יכולה לסייע לכם למצות את כל הזכויות שלכם שמגיעות לכם בזכות ולא בחסד ולהביא לחיים טובים של כבוד, של התפתחות, צמיחה והצלחה למרות הנכות והקושי.

ביטוח נכות

תוכן עניינים

רוצים לפרסם אצלנו באתר? השאירו פרטים ונחזור אליכם

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
כתבות אחרונות באתר
כתבות נוספות שאולי תאהבו