חברת הביטוח מערימה קשיים? כך תפעלו לקבלת הפיצוי המגיע לכם

כאשר אנו נתקלים במצב שבו חברת ביטוח מתנהלת בצורה לא הוגנת ומונעת מאיתנו את הפיצוי המגיע לנו כדין, חשוב לדעת כיצד לנהוג על מנת להגן על זכויותינו. במאמר זה נדון בדרכי הפעולה השונות העומדות לרשותכם במצבים אלו, כך שתוכלו לממש את זכויותיכם ולקבל את הפיצוי הראוי.

 

רקע חוקי ועקרונות יסוד

במקרים של תביעות כנגד חברת הביטוח כמו תביעת נזיקין או תביעת תאונת עבודה – פיצויים לא תמיד מוגשים על מגש כסף. אמנם חברות הביטוח מחויבות לפעול בתום לב ובהגינות כלפי מבוטחיהן ולבחון את התביעות באופן מקצועי, ענייני והוגן, תוך שקילת כל הנתונים הרלוונטיים. עם זאת, לא פעם הן מערימות קשיים על מנת להימנע מתשלום פיצויים. במקרים אלה חברת הביטוח נוקטת בגישה בלתי מתפשרת, מסיבות שונות, מתוך רצון להתיש את המבוטח ולגרום לו לקבל פיצוי נמוך יותר

 

זכות לקבלת נימוקים מפורטים

במקרה שחברת הביטוח מסרבת לשלם פיצויים, היא מחויבת לנמק את החלטתה באופן מפורט ומנומק. נימוקים כלליים או סתמיים אינם עומדים בדרישות החוק. על חברת הביטוח לפרט את הנימוקים המשפטיים והעובדתיים לסירובה, תוך התייחסות לנתונים הספציפיים של התביעה.

 

תרומתו של עורך דין במאבק מול חברות ביטוח

במצבים בהם חברת ביטוח מקשה על קבלת פיצויים, שירותיו של עו"ד מומחה בתחום עשויים להיות קריטיים. עורך הדין יכול לסייע בניתוח מעמיק של המקרה, זיהוי הפרות מצד חברת הביטוח והגשת טענות משפטיות מנומקות. הוא ינהל את המו"מ ויגיש ערעורים מקצועיים בפני הגופים הרלוונטיים על מנת להביא לכיבוד זכויותיו של המבוטח. במקרים חריגים, עורך הדין אף יוכל לתבוע פיצויים מיוחדים מחברת הביטוח בשל התנהלות רשלנית או קיצונית.

 

הליך חקירה ובירור

בטרם קבלת החלטה סופית בנוגע לתביעה, על חברת הביטוח לערוך הליך חקירה ובירור מקיף וענייני. במסגרת זו, עליה לאסוף את כל המסמכים והראיות הרלוונטיים, לחקור את נסיבות האירוע באופן יסודי, ולשקול את טענות והראיות שהוצגו על ידי המבוטח. הליך מסודר זה נדרש על מנת להבטיח שההחלטה תתקבל על בסיס מלוא המידע הרלוונטי.

 

זכות לערעור והליך יישוב סכסוכים

במקרה שחברת הביטוח דוחה את התביעה, למבוטח עומדת הזכות לערער על ההחלטה בפני ערכאות גבוהות יותר בחברת הביטוח או בפני גופים חיצוניים ליישוב סכסוכים. ניתן להגיש ערעור לגוף פנימי בחברה, לרשות שוק ההון או לבית המשפט. עורך דין המתמחה בתחום יכול לסייע רבות בניסוח הערעור. ניסיונו מאפשר לו לאתר פגמים ונקודות תורפה בדחייה של חברת הביטוח

 

פתרונות משפטיים ופיצויים נוספים

במקרים חריגים של התנהלות קיצונית ובלתי הוגנת מצד חברת הביטוח, ניתן לתבוע פיצויים נוספים מעבר לפיצוי הבסיסי שנדחה. באמצעות עורך דין מיומן בתי המשפט עשויים לפסוק פיצויים בגין נזקים כגון עוגמת נפש וכן פיצויים עונשיים במטרה להרתיע חברות ביטוח מפני התנהלות פסולה דומה בעתיד.

ביטוח

תוכן עניינים

רוצים לפרסם אצלנו באתר? השאירו פרטים ונחזור אליכם

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
כתבות אחרונות באתר
כתבות נוספות שאולי תאהבו