מה החוק אומר לגבי סוכנות ביטוח שעובדת ללא רישיון סוכן?

סוכנות ביטוח אמורה לתת שירות ללקוחות שלה בכל עניין הקשור לצד הביטוחי וסיוע בעת הגשת תביעה על פי התנאים בפוליסה.

כדי שלא יהיו אנשים המתחזים לסוכנים ו"נותנים" שירות על מנת לעקוץ, סוכני הביטוח צריכים להחזיק ברישיון ולנהוג על פי החוק.

המאמר יבדוק מה אומר החוק לגבי סוכנות שאיננה מחזיקה ברישיון.

 

חוק הסדרת סוכן וסוכנויות ביטוח

על פי החוק והפיקוח על השירותים הפיננסיים, כל סוכן או סוכנות ביטוח חייבים להחזיק ברישיון מטעם הביטוח והחיסכון של משרד האוצר באגף שוק ההון. סוכני ביטוח מקבלים את הרישיון רק לאחר שלמדו והוסמכו למקצוע. רישיונות של סוכני ביטוח מתמקדים בהתמחות הלימודים שלהם.

ישנם סוכנים העוסקים בביטוח כללי של רכבים, בתי עסק, דירות ובריאות, אחרים העוסקים בביטוח פנסיוני, קופות גמל וקרנות השתלמות, ישנם סוכנים המתעסקים עם ביטוח מבנה וחיים של המשכנתא, סוכנים המתמחים בביטוח נסיעות ואחרים המומחים לביטוח ימי. כלומר, סוכנות ביטוח של ביטוח חיים, בריאות וסיעוד למשל לא מורשית לעסוק בביטוח ימי ולכן אינה מוסמכת לתת שירות בנושא זה.

באתר https://www.avner.org.il למשל, הסוכנות עוסקת רק בביטוחי חיים, בריאות וסיעוד. במידה והסוכנות מפרה את תנאי הרישיון, ניתן לשלול ולבטל אותו על פי החוק.

 

מה הדין לגבי סוכנות שאינה נושאת רישיון סוכן?

על פי החוק סוכן שאינו נושא רישיון עובר עבירה פלילית. כתוצאה מכך המפקח על הביטוח יכול לנקוט בעיצומים כספיים כלפיו.

לסוכנות המעסיקה סוכן ללא רישיון ישנה אחריות מכיוון שיש לה יחסים של עובד מעביד איתו ולכן היא חשופה לתביעות נזיקין לנזקים שנגרמו או יגרמו בעתיד ולכן מבחינה חוקית גם היא חשופה לעבירה פלילית ועלולה לאבד את רישיון הסוכנות. כאמור, גם כשיש רישיון לעסוק בביטוח ומפרים את תנאי הרישיון חשופים לביטול הרישיון.

 

מה תפקידיו של סוכן הביטוח?

סוכן ביטוח בעל רישיון לא רק מוכר ביטוחים, אלא גם צריך לתת שירות למבוטחים בתחום בו הוא עוסק על פי הפוליסה ותקופתה.

במידה והמבוטחים מגישים תביעה לביטוח, על הסוכן לסייע להם במילוי הטפסים וללוות המבוטחים עד לסיום הטיפול בתביעה.

בין אם מדובר בסוכן עצמאי ובין אם מדובר בסוכנות ביטוח המעסיקה מספר סוכני ביטוח בתחומים שונים, המבוטחים צריכים להיות חשופים למוצרי הביטוח בצורה אובייקטיבית.

יחד עם זאת, סוכנויות ביטוח השייכות לחברת ביטוח בדרך כלל ימכרו למבוטחים ביטוחים שלהם ולא יחשפו אותם לביטוחים של חברות אחרות.

למשל, סוכני ביטוח נסיעות העובדים עם חברה מסוימת יציעו וימכרו פוליסות של החברה בה הם עובדים ולעומתם סוכני ביטוח עצמאיים יציעו למבוטחים ביטוחים של חברות נסיעות שונות ואף ייעצו להם על החברה המוכרת פוליסה משתלמת יותר. במקרים כאלו ייתכן שמדובר ביועץ ביטוח ולא בסוכן ביטוח ולכן חשוב לבדוק את הרישיון של הסוכן ואת אמינותו.

תוכן עניינים

רוצים לפרסם אצלנו באתר? השאירו פרטים ונחזור אליכם

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
כתבות אחרונות באתר
כתבות נוספות שאולי תאהבו