רשלנות רפואית ואפשרויות התביעה השונות

רשלנות רפואית היא תביעה שיש להגיש כאשר מוכח הקשר בין הרשלנות לנזק שנגרם למטופל. התביעה נאחזת במה שהרופא או המוסד הרפואי יכלו היו לעשות ולא עשו – זהו הגורם לרשלנות. המאמר יפרט על אפשרויות התביעה השונות של רשלנות רפואית.

 

באילו מקרים מגישים תביעת רשלנות רפואית?

ישנן סיטואציות בחיים בהם אנו נזקקים לטיפולים רפואיים ולא מודעים לכך שהם יכולים להוביל לנזק בלתי הפיך בהמשך בגלל טעות אחת קטנה. מדובר על התנהלות לקויה בניתוחים, חוסר אבחון של מחלות, אבחון שגוי או אבחון מאוחר, טיפולים מיותרים, טיפולים מזיקים, חוסר יידוע המטופלים בהשלכות של המחלה או הניתוח, חוסר תשומת לב, בדיקות שגויות ועוד.

למשל, אישה בהיריון צריכה להיות במעקב ובבדיקות לאורך כל תקופת ההיריון. ישנן נשים שעברו את גיל 35 וצריכות בדיקות מיוחדות על מנת לגלות שאין לעובר מומים, הורים שצריכים לעבור בדיקות גנטיות כדי לשלול מחלות כרוניות אצל העובר ועוד. במקרה שהגניקולוג מזלזל ואינו עושה את כל הבדיקות הדרושות או שאינו מיידע את המשפחה לגבי ההשלכות, עלול להיוולד תינוק עם מום שהוא והוריו יסבלו כל חייהם. כך גם כשמדובר על כל תחומי הרפואה הפרטית או הציבורית.

 

תביעת רשלנות בטיפולי שיניים

גם בתחום טיפולי השיניים עלול הרופא המומחה להתרשל בין אם מדובר על אורתודנט ובין אם על רופא שיניים כללי. תביעות אלו הן מאוד נפוצות מכיוון שהמטופל לא מודע לכך שנפגע כתוצאה מהטיפול עד שייאמר לו על הנזק מרופא אחר המומחה בתחום. זאת אומרת שהגשת תביעה כזו של רשלנות רפואית מסתמכת בעיקר על חוות דעת של איש מקצוע, אם כי מדובר על תהליך הקורה גם בתביעות של רשלנות רפואית אחרות.

 

תביעת רשלנות רפואית הנוגעת למחלת הסרטן

לעיתים אנו שומעים בחדשות על מקרים בהם מטופלים אובחנו כחולי סרטן, נשלחו להקרנות וטיפולים כימותראפיים ולאחר מכן התברר שהם אינם חולים כלל במחלה. מצד שני, ישנם מקרים בהם חולי סרטן אובחנו מאוחר מדי או שקיבלו טיפול תרופתי שאינו מתאים לסוג הסרטן בו לקו.

גם גילוי מוקדם של המחלה יכול למנוע הרבה בעיות והחמרה של המצב בהמשך. במידה והרופאים מגלים בזמן את המחלה, המטופל יצטרך לעבור סדרת בדיקות כדי שימליצו לו על הטיפול המתאים בין אם מדובר בניתוח וטיפולי כימותרפיה ובין אם על תרופות בלבד.

בנוסף, החולים בסרטן צריכים לקבל מידע מדויק על מצבם גם אם אלו אינן בשורות טובות על מנת להחליט על עתידם. הסתרת מידע מהמטופל גם היא נחשבת לרשלנות רפואית. כלומר, כל מה שהרופאים צריכים לעשות מתוקף מומחיותם כדי למנוע כמה שיותר נזקים ועל פי האתיקה המקצועית, חייב להיעשות בצורה רשמית. לפיכך, כאשר אדם חושד שנעשה לו עוול חשוב שיפנה לעורך דין רשלנות רפואית מומלץ כמו עורך דין דוד פייל.

סטטוסקופ תלוי
סטטוסקופ תלוי
תוכן עניינים

רוצים לפרסם אצלנו באתר? השאירו פרטים ונחזור אליכם

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
כתבות אחרונות באתר
כתבות נוספות שאולי תאהבו