תביעת נכות כללית- למי זה מומלץ?

במדינת ישראל ישנו ביטוח לכל אזרח המאפשר לו לקבל פיצויים במקרים שונים, ואחד מהמקרים האלו הוא נכות כללית. בכדי לקבל פיצויים כאלה יש להגיש תביעה לקבלת קצבת נכות כללית. תביעה זו היא תביעה שניתן להגיש לביטוח לאומי בכדי לקבל קצבה חודשית בגין נכות שנגרמה מליקוי.

אבל מה זה בכלל נכות כללית? באילו קריטריונים יש לעמוד בכדי להגיש את התביעה? איך מתקיים התהליך של הגשת תביעה? ואיך להגיש תביעה זאת בצורה נכונה? התשובות לשאלות אלו נמצאות בכתבה שלפניכם.

 

למי מומלץ להגיש תביעה נכות כללית?

תביעת נכות כללית היא כזאת המאפשרת לכל אדם שנפגע ואינו יכול לעבוד – להגיש תביעה לביטוח לאומי לשם קבלת קצבה חודשית. כל מי שעומד בקריטריונים של ביטוח לאומי כדאי שיגיש בקשה לקבלת קצבה זאת. תביעת נכות כללית בעצם אומרת שהאדם המגיש אותה נפגע ולא יכול להרוויח יותר מ-60 אחוז מכושר ההשתכרות הממוצע במשק.

 

באילו קריטריונים יש לעמוד בכדי להגיש תביעה זאת?

בכדי להגיש תביעה לקבלת קצבת נכות כללית מביטוח לאומי, יש לעמוד במספר קריטריונים. ראשית על התובע להיות אזרח ישראלי בן למעלה מ-18 שנה. שנית על התובע להיות בעל הכנסה של פחות מ-60 אחוז מהממוצע שכר בישראל, שלישית נקבעה בעבורו דרגת נכות מעל 60 אחוז או מעל 40 אחוז במקרה של נכות משולבת, ולבסוף נקבעה דרגה גבוהה של חוסר השתכרות.

 

מה צריך לעשות במקרה שאני רוצה להגיש תביעה?

בכדי להגיש תביעה לקבלת קצבת נכות כללית יש להגיש בקשה לקבלת נכות כללית לביטוח לאומי. ניתן וכדאי להיעזר לשם כך בעורך דין שיגיש את כל המסמכים בצורה מסודרת ויעזור לך לקבל את הקצבה בסופו של דבר.

 

מה ההליך בתביעת נכות כללית?

ראשית יש להתכונן להגשת התביעה לביטוח לאומי. בשלב זה יש לאסוף מסמכים רפואיים ואחרים שרלוונטיים לבקשת הנכות הכללית כדוגמת מסמכים שמעידים על אובדן כושר עבודה. לאחר מכן תתקיים ועדה רפואית של ביטוח לאומי, בה ייקבעו אחוזי הנכות ומהו אובדן של כושר ההשתכרות.

תשובת הוועדה תגיע אליכם בדואר. במידה ואתם מרוצים מתשובת הוועדה יסתיים הליך התביעה, ובמידה ותרצו לערער על אחוזי הנכות או על הקביעה בדבר אובדן כושר ההשתכרות שנקבעו לכם – תוכלו לעשות זאת.

 

למי מגיעה קצבת נכות כללית  – סיכום

קצבת נכות כללית מגיעה לכל מי שאיבד לפחות 50 אחוז מיכולתו להשתכר והוא אזרח ישראלי מעל גיל 18. בכדי להיות זכאי לקצבה יש לעמוד במספר קריטריונים וביניהם הכנסה נמוכה מ-60 אחוז מהממוצע במשק. בכדי לקבל את הקצבה יש להגיש תביעה לביטוח לאומי. לאחר הבקשה תזומנו לוועדה רפואיות של הביטוח לאומי, בה ייקבעו אחוזי הנכות שלכם, ובהתאם ייקבע גם האם אתם זכאים לקצבה.

תביעת נכות כללית- למי זה מומלץ?

תוכן עניינים

רוצים לפרסם אצלנו באתר? השאירו פרטים ונחזור אליכם

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
כתבות אחרונות באתר
כתבות נוספות שאולי תאהבו