מהי רשלנות רפואית בבית חולים?

רשלנות יכולה לבוא לידי ביטוי בכול מיני מקרים והליכים כך שהמשותף לכולם הוא שאדם לא נהג בזהירות מספקת ולא נקט בתשומת לב מספקת וכתוצאה מכך, נגרם נזק. רשלנות רפואית היא מקרה של רשלנות אשר ההתנהגות או ההליך היו בהקשר רפואי כדוגמת במהלך מתן טיפול רפואי או במהלך אבחון רפואי שניתן למטופל מסוים על ידי צוותים רפואיים.

 

רשלנות רפואית בבית חולים

כאשר מדובר ברשלנות רפואית בבית חולים הכוונה לכך שאדם אשר טופל בבית חולים נפגע או ניזוק כתוצאה מרשלנות רפואית של הצוות הרפואי.

 

צוות רפואי אל מול אדם יחיד

כאשר מדובר ברשלנות רפואית בבית חולים ישנם כמה גורמים אשר יכולים לשאת באחריות של הרשלנות הרפואית ובהתאם לצורך העניין להיות מושא התביעה של מי שנפגע כתוצאה מהרשלנות הרפואית ומחליט לתבוע לקבלת פיצויים לדוגמא.

  1. איש מקצוע יחיד – למרות שמדובר בבית חולים גדול כך שכל מטופל נפגש עם הרבה אנשי מקצוע וצוותים, יכול להיות כי לרשלנות אשר נגרמה למטופל מסוים יש אחראי יחיד אשר נהג ברשלנות והוא האחראי הבלעדי אליה.
  2. צוות רפואי – כאמור, מטופלים רבים פוגשים אנשי מקצוע רבים בכול יום בבית חולים ובעצם ניתן לגרוס כי אנשים רבים אחראים ומעורבים בטיפול ובהליך שמבוצע במטופל ועל כן, יכול להיות מקרה של רשלנות רפואית שאנשים רבים אחראים אליה.
  3. בית החולים – לאור העובדה כי מדובר בבית חולים גדול עם הרבה אנשי מקצוע והיררכיה בו, ישנם מקרים של רשלנות רפואית אשר בהחלט אפשר לגרוס כי בית החולים כולו אחראי לרשלנות הרפואית ועל כן, הרופא היחיד לא צריך לשאת באשמה אלא בית החולים כגוף גדול ומקצועי שאחראי למטופליו אך גם לעובדיו.

עורך דין רשלנות רפואית בבית חולים

עורך דין רשלנות רפואית הוא איש מקצוע המתמחה במשפטים ובייחוד במקרים של רשלנות רפואית. כאשר מדובר ברשלנות רפואית בבית חולים, דווקא בגלל שיכול להיות שמדובר בתביעה מאוד רצינית או בהאשמה גדולה כי מדובר במיקוד התביעה בגוף גדול ולא באדם ספציפי ולכן, חשוב אפילו עוד יותר לשכור את שירותיו של איש מקצוע אשר יוביל את ההליך וינחה מה לעשות וכיצד להתנהל, מחוץ לכותלי בית המשפט וכמובן שבתוכו.

 

חושבים כי חוויתם רשלנות רפואית במהלך טיפול, אבחון או מעקב שניתן לכם במסגרת טיפול או אשפוז בבית חולים? כדאי מאוד לבחון האם הנזק שנגרם לכם הוא אכן רשלנות רפואית ובהתאם, מי אחראי לרשלנות הרפואית שנגרמה לכם ובהתאם, להחליט האם לפנות לתביעה כנגד מי שאחראי לרשלנות הרפואית. תמיד כדאי פשוט לפנות לאיש מקצוע ולקבל המלצה ספציפית למקרה שלכם כתלות במה שאירע וכמה קשה יהיה להוכיח שאכן הייתה זאת רשלנות.

MEDICAL

תוכן עניינים

רוצים לפרסם אצלנו באתר? השאירו פרטים ונחזור אליכם

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
כתבות אחרונות באתר
כתבות נוספות שאולי תאהבו