מה עושים עם שוכר שאינו משלם את דמי השכירות?

תחום הנדל"ן הוא אחד מאפיקי ההשקעה הפופולאריים בישראל. אפיק השקעה זה עובד בצורה פשוטה – אדם בעל דירה יכול להשכיר לתקופה מסוימת את הדירה שלו לאדם אחר, תמורת תשלום חודשי קבוע. הכל טוב ויפה, אך מה קורה כאשר אותו שוכר אינו משלם את דמי השכירות עליהם הוסכם? הנה מה שניתן לעשות.

 

שוכר ומשכיר

תחום הנדל"ן כאמור מהווה אפיק השקעה לישראלים רבים. אחת הדרכים הנפוצות להשקיע בתחום זה היא באמצעות רכישת דירה והשכרתה. בעזרת הכסף שמתקבל באופן חודשי מהשוכר, ניתן להחזיר כסף על משכנתא שנקלחה בשביל קניית הדירה. בשלב מסוים, הכסף יכסה את המשכנתא והמשכיר יתחיל להרוויח כסף מדי חודש.

כאשר משכיר מעוניין להשכיר את דירתו לאדם מסוים שהתעניין בשכירת הדירה, השניים יצטרכו לחתום על הסכם שכירות מחייב. הסכם השכירות יכלול את דמי השכירות המוסכמים, בנוסף לתנאים אחרים עליהם יסכימו שני הצדדים, כמו התייחסות לריהוט שנמצא בדירה או שימוש בתשתיות מסוימות שלה.

 

פינוי השוכר

לאחר חתימה על הסכם השכירות, השוכר והמשכיר מחויבים לכבד ולקיים אותו. במידה ובשלב מסוים השוכר מפסיק לשלם את דמי השכירות עליהם הוסכם, קיימת עילה מצד המשכיר לפנות אותו מהדירה. פינוי השוכר יכול להתבצע במספר דרכים.

המשכיר רשאי לפנות אליו ולדרוש ממנו לפנות את הדירה, שכן השוכר לא עמד בהסכם ביניהם. במידה והשוכר החליט לסרב לבקשת המשכיר, המשכיר יוכל לפנות להליך משפטי על מנת לפנות את השוכר. ניתן להתייעץ עוד על הליך של פינוי השוכר באתר https://kisrael-law.co.il.

 

הליך מזורז

ישנם שני הליכים שניתן לפנות בהם שוכר. ההליך הראשון הוא הליך מזורז. המטרה של הליך זה היא לפנות את השוכר בזמן מועט ככל הניתן, על מנת שהמשכיר יוכל להכניס דייר אחר לדירתו ולצמצמם פגיעה כלכלית בהכנסה הפוטנציאלית ממנה הוא יכול להנות.

משכיר שמחליט לתבוע את פינוי השוכר בהליך מזורז, יהיה רשאי לדרוש אך ורק את הפינוי שלו. במידה וקיימות עילות תביעה נוספות, כמו חוב כספי כתוצאה מאי תשלום דמי השכירות או מנזק שבוצע בדירה, המשכיר יצטרך לפתוח הליך משפטי במקביל.

 

הליך רגיל

ההליך השני בו ניתן לנקוט על מנת לפנות את השוכר הוא הליך משפטי רגיל. היתרון בהליך זה הוא שניתן יהיה לתבוע את השוכר גם על סיבות אחרות, כמו חובות כספיים או נזק, בנוסף לדרישה לפינוי שלו. החיסרון הוא שאף אחד לא מבטיח את המהירות בה יסתיים ההליך.

 

זכויות וחובות

מכיוון שהמחוקק ראה חשיבות בתשלום דמי השכירות באופן קבוע למשכיר, הוא אפשר באמצעות חקיקה למשכיר לתבוע פינוי של השוכר. למרות זאת, חשוב לדעת שעל המשכיר חובה שלא לפגוע בזכויותיו של השוכר. החלפת מנעולים, פינוי בכוח או מניעת הכניסה מהשוכר לדירה יהוו מעבר על החוק ויפגעו בראש ובראשונה במשכיר.

השוכר לא משלם

תוכן עניינים

רוצים לפרסם אצלנו באתר? השאירו פרטים ונחזור אליכם

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
כתבות אחרונות באתר
כתבות נוספות שאולי תאהבו