3 קריטריונים לקבלת ייצוג משפטי

ייצוג משפטי הוא נושא שמלווה לא מעט אנשים שנמצאים בשלבים כאלו ואחרים בחייהם.

ייצוג משפטי יכול להינתן לאנשים מבוגרים וצעירים, אנשי עסקים ושכירים, וכן לאנשים שנמצאים בעיצומו של תהליך גירושין ועוד.

על מנת לקבל ייצוג משפטי תצטרכו לעמוד במספר קריטריונים שנקבעו על ידי לשכת עורכי הדין הפועלת בישראל, וזה הזמן להכיר אותם מקרוב.

הנה 3 קריטריונים לקבלת ייצוג משפטי שחשוב שתכירו רגע לפני שאתם יוצאים לדרך.

 

ייצוג משפטי – זה לא מגיע לכולם?

אולי חלק מכם מרימים עכשיו גבה ותוהים מדוע ייצוג משפטי מביא איתו קריטריונים כלשהם, אבל כן, המציאות היא בהחלט כזו שמציבה קריטריונים לקבלת ייצוג משפטי. כמובן שכל אדם באשר הוא יכול לקבל ייצוג משפטי, אולם במקרה הספציפי שבו אנחנו דנים כעת מדובר על ייצוג משפטי שניתן באופן חינמי, במסגרת הסכמי פרו בונו שמתקבלים במשרדי עורכי הדין השונים הפועלים בארץ. ייצוג משפטי שאינו ניתן במסגרת כזו ילווה, כמובן, בתשלום של שכר טרחה.

 

קריטריון ראשון – הכנסה

על מנת להעניק ייצוג משפטי לאדם המבקש אותו, תיבחן קטגורית ההכנסה שלו. קיימים חוקים ברורים מאוד באשר לגובה ההכנסה, ביחס לרף הזכאות לקבלת ייצוג משפטי. מבחן ההכנסה נבחן בכל מקרה לגופו, על פי קריטריונים משתנים כמו מספר הנפשות במשפחה, תא משפחי מיוחד, קצבאות וכו'.

 

קריטריון שני – נכסים

ייצוג משפטי ינתן במסגרת עמידה בקריטריון נוסף שבוחן את כמות הנכסים של האדם. על מנת לעמוד בקריטריון זה, התנאי הוא החזקה של רכב אחד בלבד וכן דירה אחת בלבד לתא המשפחתי של אותו האדם. חריגה מכמות הנכסים הזו תהפוך את הקריטריון ללא רלוונטי, ותוריד את אופציית הייצוג המשפטי מהפרק.

 

קריטריון שלישי – בחינת המקרה

לא כל מקרה שקורה לאדם זכאי לקבלת ייצוג משפטי. גם אם אותו אדם יעמוד בקריטריונים הקודמים שפירטנו לעיל, ובקריטריונים נוספים שהלשכה תעמיד בפניו – יכול מאוד להיות שהמקרה שבגינו הוא פונה לקבלת ייצוג משפטי אינו נכלל תחת אפשרות במסגרת שכזו. חשוב לציין את המקרה ולפרט אותו בצורה מדויקת ככל הניתן, על מנת לבחון את העמידה בקריטריון זה.

 

מה עושים על מנת לקבל ייצוג משפטי?

על מנת להתחיל את תהליך בחינת הקריטריונים, יש להגיש בקשה ללשכת עורכי הדין. מכאן יתחיל תהליך הכולל סיוע משפטי ראשוני, בדיקת זכאות, פתיחת ועדות, תשלומי אגרה ועוד. מדובר על תהליך שיכול להתפרש על פני מספר שבועות ולפעמים גם על פני מספר חודשים, אולם הוא בהחלט שווה את ההמתנה.

לסיכום, אם אתם זקוקים לייצוג משפטי, זה הזמן לפנות אל לשכת עורכי הדין בישראל, להציג בפניה את כלל הנתונים הנמצאים בידיכם, וכן להגיש את כל המסמכים הדרושים לתחילת העיסוק בעניינכם. אל תבזבזו זמן יקר ופתחו בתהליך עוד היום, למען קבלת תשובות בהקדם האפשרי. בהצלחה!

 

פסיקה משפטית

תוכן עניינים

רוצים לפרסם אצלנו באתר? השאירו פרטים ונחזור אליכם

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
כתבות אחרונות באתר
כתבות נוספות שאולי תאהבו