עורך דין צוואה – באיזה גיל יוצרים קשר?

ישנם מספר נושאים שאנו מעדיפים לא להעלות לסדר היום, ונחשבים בגדר "טאבו" של ממש כמעט בכל שיח. אחד מהם הוא נושא הצוואה. רבים מעדיפים שלא להעסיק את עצמם במחשבות על מוות, בין אם מטעמים של אמונה שזה יביא "מזל רע" ובין אם אלה החושבים שזה פשוט לא רלוונטי עבורם, כי מצבם הרפואי מצוין וגילם צעיר. אך החיים בלתי צפויים, ולכן, על מנת לא להשאיר מאחוריכם עננה של חוסר וודאות, יש לדאוג לעריכת צוואה בכל גיל. 

 

מספיק לפחד מהמושג

אנשים רבים נחרדים רק ממשמע המילה "צוואה". חלק נכבד מהם רק מדמיין בראש את היקף הסכסוכים המשפחתיים שעלולים לצוץ במקרה של מחלוקות הנוגעות לצוואה, שהרוב מעדיף פשוט לדחות את הנושא על הסף ולא להעלותו.

חשוב להבין שהיעדר צוואה יוצר אי סדר בניהול עזבונו של הנפטר במקרה הטוב, ויוביל לאובדן העיזבון במקרה הרע, במידה והוא לא הניח אחריו יורשים או עיגן את ענייניו הכספיים בצוואה מסודרת, מה שיביא להעברת העיזבון לקופת המדינה, ועלול להשאיר את קרוביו במצב כלכלי קשה. השכרת שירותיו של עורך דין צוואה תוכל להפיג את כל חוסר הוודאות ותדאג שרצונו של הנפטר יקוים על פי חוק.

 

מסמך משפטי לכל דבר ועניין

דווקא מהחשש לסכסוכים משפחתיים, יש לפנות לכתיבת צוואה. כאשר אדם צבר הון לאורך חייו, או שהוא משנה את מצבו המשפחתי (נישואין, גירושין, התאלמנות)- כל אלו נחשבים לצמתים קריטיים בהם יש לכתוב צוואה או לערוך צוואה קיימת, שכן החיים יכולים להפתיע אותנו בכל רגע ועלינו להיות מוכנים לכל תרחיש, מתוך אחריות לקרובים שנשארים מאחור ובמקרים רבים תלויים בסכום העיזבון של הנפטר.

כאשר מעגנים צוואה, שהיא מסמך משפטי רב עוצמה, של אדם שמילא אותה בצלילות דעת ובנוכחות עדים, אין מקום לטעויות או שינויים ורצונו של הנפטר מקוים כדין.

 

באיזה גיל? שאלה מורכבת

כאשר מנתחים את המצב בהיגיון, אין גיל בו הכי "נכון" לקיים צוואה. הדעה הרווחת היא שרבים פונים לכתיבת צוואה בגיל השלישי, כאשר הם צברו את הונם והקימו משפחה של ילדים ונכדים, ויש צורך לעשות סדר בעיזבון על כל צרה שלא תבוא.

אך המציאות היא שונה ודינמית, ולכן אפילו זוג צעיר יכול לכתוב צוואה המסדרת את עניינם במקרה של פטירת אחד מהם, או אפילו אדם צעיר שהתעשר בשלב מוקדם של חייו ומבקש להסדיר בחוק את רצונותיו.

 

אין תשובה אחת נכונה

חשוב להבין שאין גיל אידיאלי לקיום צוואה, אלא הדבר משתנה בהתאם לנסיבות החיים. כאשר אדם מרגיש שעליו לסדר את ענייניו, מוטב לו לפנות לעורך דין צוואה, שדואג שעזבונו לא יגיע לידיים הלא נכונות, וכן שלא יצטרך לסבול ממיסוי כבד או במקרי קיצון לעבור לאחזקת המדינה.

עורך דין צוואה

תוכן עניינים

רוצים לפרסם אצלנו באתר? השאירו פרטים ונחזור אליכם

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
כתבות אחרונות באתר
כתבות נוספות שאולי תאהבו