מתי יחליט הבנק להגביל את החשבון שלנו?

במקרים מסוימים, הבנק עשוי להחליט כי הלקוח אשר נמצא בסניפים שלו אינו עומד בתשלומים או בתנאים מסוימים ולכן יבחר להגבילו. בהתאם, אותו אתם יהיה בעל חשבון מוגבל – אשר הטילו עליו הגבלות בנוגע לשימושים בשיקים, בכרטיסי אשראי ועוד. במקרים אלו, אנחנו ממליצים לכם להסתייע בייעוץ של עורך דין מקצועי אשר יסייע לכם להתמודד עם התהליך בצורה טובה ויסביר לכם מה אתם נדרשים לעשות כדי לחזור לקבל חשבון רגיל.

 

מה זה חשבון מוגבל

לקוח מוגבל, הוא אדם אשר מחזיק בחשבון מוגבל בהתאם לחוק שיקים ללא כיסוי. החוק למעשה מגדיר קבוצת אנשים אשר יוטלו עליהם סנקציות שונות בהינתן סירוב של עשרה שיקים במשך שנים עשר חודשים, ובלבד שחלפו חמישה עשר ימים בין הסירוב הראשון לסירוב האחרון. כאמור, על חשבון מוגבל ועל לקוחות מוגבלים מוטלות סנקציות ומגבלות שונות. כל זאת, מנוהל על ידי בנק ישראל.

כחלק מהסנקציות ניתן למצוא חסימה של אמצעי תשלום כגון שיקים, שימוש בכרטיסי אשראי, והפחתת או הגבלת מסגרת האשראי שניתנה לכם. בהתאם, אמצעי האשראי המרכזי שיעמוד לרשותכם יהא כרטיס הדביט.

 

כיצד ניתן לדעת שהחשבון שלנו עשוי להיות מוגבל?

בהתאם לחוק שיקים ללא כיסוי, על הבנק לתת לכם התראה כבר לאחר שחזרו חמישה שיקים בחשבון שלכם. כלומר, שאתם בחצי הדרך להפוך ללקוחות מוגבלים. לכן, אנחנו ממליצים לכם שכבר כשאתם מקבלים את ההתראה הראשונה – בין אם השיקים חזרו מסיבות מוצדקות ובין אם לאו, תפנו לעורך דין מקצועי בתחום שידע לייעץ לכם בהתאם לנסיבות שלכם. אין לנו ספק כי הרבה מכם מסתמכים על התשלומים בשיקים ובאמצעים אחרים וחסימה שלהם עלולה להשפיע עליכם, על העסקים שלכם ועל משפחתכם בצורה משמעותית.

 

מה ההשפעה של חשבון מוגבל?

כאמור, יש השפעות ישירות ועקיפות כאשר מדובר על חשבונות של לקוחות מוגבלים. ההשפעות הישירות הם כמובן היעדר היכולת להשתמש באמצעי האשראי אשר נחסמים לכם מכוח החוק. עם זאת, קיימות השלכות נוספות אשר כוללות דגל אדום על חשבונכם. במסגרת כך, הבנקים יסמנו אתכם כלקוחות בעייתיים והם עלולים גם בעתיד למנוע מכם לקבל אשראי והטבות הכרחיות אחרות.

בנוסף, במידה שיתגלה כי החשבון שלכם הוגבל, ייתכן כי לקוחות פוטנציאליים שלכם יחששו לנהל איתכם עסקים מכיוון שיחששו שלא תוכלו לשלם להם בזמן, או בכלל. לאור כך, ייווצר כדור שלג שרצוי למנוע מראש.

 

איך אפשר להימנע מהגבלת החשבון?

כאמור, כבר בהתראה הראשונית אנחנו ממליצים לכם להתייעץ עם עורך דין. במקרה שבכל מקרה החשבון שלכם הפך למוגבל, יהיה לכם עשרים ימים לערער על כך ולהגיש בקשה למניעת הכניסה של החשבון למצב מוגבל. גם עבור שלב זה אנחנו ממליצים לכם לברר על עורכי דין מומחים בתחום שיסייע לכם בכל שלב.

 

לסיכום

חשבון מוגבל הוא מצב לא אידיאלי שרצוי להימנע ממנו ככל הניתן. אנא פנו לייעוץ כדי למנוע את התוצאות הלא רצויות שלו.

דולרים

 

תוכן עניינים

רוצים לפרסם אצלנו באתר? השאירו פרטים ונחזור אליכם

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
כתבות אחרונות באתר
כתבות נוספות שאולי תאהבו