מה זה עורך דין

הצורך בעורכי דין רק עולה וגובר עם השנים. המשפטים הפליליים, העבירות התעברויות, הסמים והאלימות מוכיחים בכל פעם מחדש כי מקצוע עריכת הדין, עדיין רלוונטי מאי פעם.

במאמר הבא נסקור בקצרה על תפקיד עורך דין ב 2019, מה ההכשרה הנדרשת עבורו, מה ההגדרה המדויקת, כמה עולה עורך דין, במה עורך דין מתעסק, טיפים חשובים והעוקצים הגדולים בתחום

קיצור דרך

מה זה עורך דין

על פי החוק בישראל ובעולם, עורך דין הינו אדם שקיבל אישור כדין לעסוק ולהעניק שירותי עריכת דין.

על מנת לקבל את אישור זה על העורך דין לעבור מספר שנות לימוד בתחום המשפטים ולעבור הכשרה נוספת מתאימה.

עורכי דין תפקידים

ישנם סוגים רבים של עורכי דין. כל תפקיד דורש התמקצעות ספציפית. עורך דין מקצועי הוא אדם שבחר להתמחות בתחום מסוים ולהשקיע בו את מירב לימודיו, עבודתו והשכלתו.

בין עורכי הדין השונים תמצאו עורכי דין:

  • עורכי דין פליליים – אדם אשר בחר להתמחות בחום הפלילי. עורך דין פלילי כדוגמת מרטינדייל עוסק בסוגיית המשפט הפלילי. עבירות פליליות כדוגמת: עבירות אלימות, עבירות רצח, עבירות מילוליות, עבירות תעבורה פליליות, החזקת נשק, פגיעה בחיי אדם ועוד.
  • עורכי דין תעבורה – אדם אשר בחר להתמחות בתחום התעבורה. עורך דין תעבורה עוסק בסוגיית משפט התעבורה. עבירות תעבורה כדוגמת: מעבר באדום, נהיגה בשכרות, נהיגה ללא רשיון, נהיגה עם רשיון פסול, גניבת מכונית ועוד.
  • עורכי דין דיני עבודה – אדם אשר בחר להתמחות בתחום דיני העבודה. עורך דין דיני עבודה מסייע לאנשים אשר פוטרו שלא כחוק, לאנשים שנפצעו בזמן העבודה, לעובדים אשר לא קיבלו את זכויותיהם על פי החוק, מנהלי חברה שנתבעו ועוד.
  • עורכי דין מיסים – אדם אשר בחר להתמחות בתחום המיסים. עורך דין מיסים עוסק בכל הקשור למיסים: החזר מיסים, העלמת מיסים, גביית מיסים, מעקב סמוי אחר מיסי חברות ועוד.
  • עורכי דין בנקים – אדם אשר בחר להתמחות בתחום הבנקים. עורך דין בנקים עשוי לייצג הן את הבנק והן את האדם הפרטי או הציבור הרחב. בתחום הבנקים, עורך הדין עשוי לסייע בייצוג במחיקת חובות, בהחזר חובות, בפשיטת רגל של בנק, בסגירת חשבון של אדם פרטי או חברה, בייצוג משפטי בפני תביעה ועוד.
  • עורכי דין פשיטת רגל – עורך דין פשיטת רגל הוא אדם אשר בחר להתמחות בתחום פשיטת הרגל. עורך דין פשיטת רגל מייצג גופים פרטיים, אדם פרטיים, חברות ענק וגופי מסחר שונים. עורך דין פשיטת רגל, מסייע לאורך כל התהליך ומטרתו לצמצם נזקים, ולהמנע עד כמה שאפשר מהשלכות משפטיות חמורות
  • עורכי דין גביית חובות – עורך דין גביית חובות מתעסק בכל תחום החובות. מטרתו לסייע עם חובות לא פטורים, גביית חובות מאדם שלא שילם ועוד.
  • עורכי דין לתביעות קטנות – תביעות שלא מגיעות למשפט העליון.

מעוניינים להמשיך לקורא על נושא : רשלנות רפואית בניתוח – למאמר המלא כנסו לכאן.

תוכן עניינים

רוצים לפרסם אצלנו באתר? השאירו פרטים ונחזור אליכם

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
כתבות אחרונות באתר
כתבות נוספות שאולי תאהבו