ההבדל בין עורך דין צבאי לבין עורך דין אזרחי

מאז שאתם זוכרים את עצמכם הייתה לכם דילמה ולא ממש הבנתם מה ההבדל בין עורך דין צבאי לאזרחי? תוהים אל מי מהם כדאי לכם לפנות כשאתם זקוקים לעזרה? אתם לא לבד. הרבה אנשים מבולבלים ולא באמת יודעים איך עובדת מערכת המשפט במדינת ישראל, כך שכדאי לכם לעיין במאמר שלפניכם לקבלת התשובות המדויקות יותר בתחום.

 

מה עושה בפועל עורך דין צבאי?

אם נדמה לכם שעליכם לפנות אל עורך דין צבאי כי הסתבכתם בעבירה כלשהי, חשוב שתבינו מה עושה בפועל עורך דין כזה ולמי הוא יכול לעזור.

למעשה, כאשר חושבים על עורך דין צבאי חושבים על אותו איש מקצוע שיכול לעזור לחיילים אשר נמצאים עכשיו בשירות צבאי. כמו כן עו"ד צבאי הוא איש מקצוע שיכול לעזור לאותם אנשים אשר משרתים בשירות קבע ואפילו לאזרחים שהם עובדי צה"ל.

אם מדובר, לדוגמה, על אדם שנמצא עכשיו בתהליך פיטורים מצבא הקבע שלו, הרי שגם אז עודך דין צבאי הוא הכתובת הנכונה. לכן, אם גם אתם נמצאים היום באחת מכל ההגדרות האלה וזקוקים לעזרה, בהחלט יכול להיות שעליכם לפנות אל עורך דין צבאי ולא אל עורך דין אזרחי.

 

איך לבחור עורך דין מתאים?

למען האמת, בין אם אתם זקוקים לעורך דין צבאי ובין אם אתם צריכים עורך דין אזרחי, חשוב שתצערו רגע ותבדקו אל מי אתם פונים. זה ברור שיש מקרים חמורים יותר מאחרים, גם במשפט האזרחים וגם במשפט הצבאי, אך מה שמהותי עוד יותר, זה לראות שאתם בוחרים עו"ד שבאמת יוכל לעזור לכם.

זה לא ממש משנה אם אתם אשמים או לא, וזה לא חשוב עד כמה המקרה שלכם מורכב או מסובך. אם הכול יהיה מונח על שולחנו של עורך דין מומחה ומנוסה, תוכלו להיות רגועים ולדעת שיש מי שעושה למענכם הכול. לכן יש טעם לבדוק שאתם בוחרים עו"ד מקצועי וטוב, אפילו אם זה אומר בפועל שתשלמו לו קצת יותר כסף.

 

בדקו האם מדובר על עו"ד מוכר ובעל מוניטין

לבסוף, כדי להבטיח שכל התהליך המשפטי שבו אתם נמצאים יסתיים הרבה יותר מהר, חשוב לבדוק גם האם עוה"ד שלכם הוא אישיות מוכרת או לא. מה הטעם בבחירת עו"ד שאתם לא יודעים עליו דבר? והאם הוא באמת יוכל להתמודד עם המקרה שלכם, גם אם מדובר על סוגיה מאוד מורכבת? חשוב להבין שהרבה מונח כאן על הפרק, ובעיקר – העתיד שלכם.

לכן, בין אם אתם צריכים עורך דין צבאי ובין אם אתם זקוקים לשירותיו של עורך דין אזרחי, חשוב שהוא יהיה איש מקצוע משכמו ומעלה. כאשר אתם בוחרים באנשי מקצוע מוכרים ובעלי מוניטין אתם יכולים לישון בשקט ולדעת שיש מי שיילחם את המלחמה שלכם לכל אורך הדרך.

ציוד עורך דין

תוכן עניינים

רוצים לפרסם אצלנו באתר? השאירו פרטים ונחזור אליכם

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
כתבות אחרונות באתר
כתבות נוספות שאולי תאהבו