פגיעה מינית בילדים – מה ניתן לעשות?

מקרים שבהם מבוגרים פוגעים מינית בילדים עולים יותר ויותר לתודעה בימינו – בתקשורת, במערכת המשפט ובשיח הציבורי.

עם זאת, מדובר על תופעה מצערת וותיקה אשר נמצאת בחברה שלנו כבר זמן רב ויש ללמוד איך לטפל בה ולהתמודד איתה.

במאמר זה יוצגו מספר כלים משפטיים שיכולים לעמוד לצד קורבנות הפגיעה המינית – הן מן הצד הפלילי והן מן הצד האזרחי וכמובן זאת לצד בניית תוכנית טיפולית פסיכולוגית שתאפשר את השיקום של הילדים הפגועים.

 

כיצד ניתן להבין שהייתה פגיעה בכלל ?

כאשר מדובר על פגיעה מינית אצל ילדים פעמים רבות קשה בכלל לדעת על קיומה של הפגיעה – הילדים לא מספרים כי הם מדחיקים או מכל סיבה אחרת (דבר שכמובן משתנה ממקרה למקרה בתלות בסוג הפגיעה ובסוג הילד).

על אף שהילדים לא מבטאים זאת באופן מילולי יכולים להיות סממנים רבים הקשורים בהתנהגות של הילד או בדרכי הבעה אחרות שיכולים לסמן על קיומה של פגיעה. ראשית, שינוי במצב הרוח של הילד יכול להעיד על קיומה של טראומה כזו או אחרת – מה שמוביל לערנות יתרה למצב בו הילד נמצא.

שנית, ניתן לראות את המסרים השונים בציורים ובסיפורים שהילד מספר (באופן שמשתמע בין השורות) – למשל קיומן של דמויות גדולות, אפלות ולא מוגדרות. אך כאמור – לכל ילד ישנה דרך אחרת לבטא את הטראומה.

 

תביעה אזרחית

פגיעה מינית יכולה להיכנס לתווית של מספר עוולות אזרחיות שונות, החל מתקיפה ועד הטרדה מינית. באמצעות פנייה להליכים משפטיים אזרחיים אלו, במסגרת דיני הנזיקין, עיקר הסעד שניתן לקבל מבית המשפט הוא פיצוי כלכלי על הנזק שנגרם לילד, לצד פיצויים ללא הוכחת נזק.

מדובר על סכומי כסף שיכולים להיות הכרחיים למימון הטיפולים הנפשיים או כל תוכנית שיקומית אחרת שדרושה לילד על מנת לחזור לתלם. לעיתים התוכניות הטיפוליות הדרושות כוללות הן עבודה אינטסנטיבית וצמודה עם פסיכולוג ילדים והן עבודה קבוצתית ושיקומית באמצעות ריפוי בעיסוק וכדומה.

 

קידום הליכים פליליים

עבירות המין הן חלק משמעותי ודומיננטי מחוק העונשין הישראלי ופרק שלם מוקדש לו. בהתאם לנסיבות הקונקרטיות ניתן לקדם את קיומם של הליכים פליליים באמצעות הגשת תלונה וקידום משפטי של ההליכים הפליליים.

כאשר מדובר על פגיעות מיניות בילדים מדובר על קיומה של נסיבה מחמירה לעבירה – עצם היות הפגיעה המינית בילד יכולה להחמיר את העונש שנקצב לפוגע במספר שנים. זוהי החמרה משמעותית שיכולה להגביר מאוד את ההרתעה ככל שמדובר על עברייני מין הפוגעים בילדים. להרחבה בעניין ההליכים המשפטיים שניתן לנקוט הכנסו לאתר https://www.dw-law.co.il/פגיעה-מינית-בילדים

 

סיכום

פגיעה מינית בילדים היא פגיעה חמורה מאוד שההחלמה ממנה יכולה להיות ארוכה ויקרה. לשם כך ישנם שני ערוצים משפטיים עיקריים שבהם ניתן להיעזר – הערוץ הפלילי והערוץ האזרחי, אשר מכל אחד ניתן לקבל סעדים אחרים.

 

ציוד משפטי

תוכן עניינים

רוצים לפרסם אצלנו באתר? השאירו פרטים ונחזור אליכם

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
כתבות אחרונות באתר
כתבות נוספות שאולי תאהבו