סוגי העבירות ודרכי ההתנהלות של עורך דין פלילי

עבירות פלילית נקבעו בחוק בישראל על מנת לקבוע מהן הפעולות שאסור לעשות, ולקבוע מי הוא זה שעובר על החוק – ולכל עבירה פלילית הסנקציות שלה, שיתבטאו בעונשים קלים וכבדים כאחד. במאמר הבא נסביר על סוגי עבירות פליליות ומהן דרכי ההתנהלות של עורך דין פלילי שצריך לייצג את אלו שעוברים על החוק.

החוק בישראל מגדיר סוגי עבירות לפי תתי הגדרות שונות, ביניהן רמת החומרה וסוג העבירה שבוצעה כנגד מי או איזה גוף. במאמר הבא נסביר בהרחבה על סוגי העבירות והדרך בה החוק מגדיר אותן, ומהן דרכי ההתנהלות המקובלות לפיהן צריך לנהוג עורך דין פלילי המייצג אזרחים שעברו על החוק ומואשמים בעבירה פלילית כזו או אחרת.

 

סוגים של עבירות פליליות

החוק במדינת ישראל מגדיר את העבירות הפליליות ומחלק אותן לשלושה סוגים –

 

  • חטא – עבירה פלילית שהעונש המקובל עליה מגיע עד לשלושה חודשי מאסר בפועל.
  • עוון – עבירה פלילית שהעונש המקובל עליה נע בין 3 חודשי מאסר בפועל לכל הפחות לבין 3 שנות מאסר בפועל לכל היותר.
  • פשע – עבירה פלילית שהעונש המקובל עליה יהיה גבוה משלוש שנות מאסר בפועל.

 

בעבירות אלו מטפלים שני גופי תביעה עיקריים במדינת ישראל – הפרקליטות והמשטרה. עבירות המוגדרות בחוק כ – ״פשע״ הן כמובן החמורות ביותר על פי החוק במדינת ישראל ותוצאות המשפט (במידה ויוגש כתב אישום) עלולות להיות חמורות ביותר. לפרטים נוספים היכנסו ל – https://www.plili.org.il .

 

עבירות פליליות נפוצות

ריכזנו עבורכם מספר עבירות פליליות נפוצות שבגינן יש לפנות לעורך דין פלילי שייצג וילווה אתכם בתהליך הפלילי –

עבירות מין

עבירות מין הן עבירות נפוצות ומוכרות במיוחד בבתי המשפט בישראל, ורובן יגררו סנקציות חמורות ביותר על הנאשמים – מקנסות כבדים ועד לשנות מאסר בפועל. דוגמאות לעבירות מין – מעשה סדום, הטרדה מינית, מעשה מגונה, אונס.

תקיפה

עבירות תקיפה גם הן נחשבות לחמורות ושכיחות כאחד בבתי המשפט בישראל ודינן עלול להיות חמור ולהגיע לשנות מאסר. דוגמא לעבירות תקיפה – תקיפה סתם, תקיפה שגרמה לחבלה של ממש ועוד.

הונאה ומרמה

העלמת מס, מעילה, קבלת דבר במרמה הן רק חלק מהדוגמאות לעבירות בתחום וגם הן עלולות לגרור סנקציות חמורות על הנאשמים.

 

מה תפקידו של עורך דין פלילי?

עורך דין פלילי הוא עורך דין המתמחה בתחום הפלילי, ומציע ייצוג וליווי משפטי לאלו שנחשדו או הואשמו בעבירה פלילית, קלה וחמורה כאחד. אנשים אלו יעברו תהליך ארוך שיתחיל בחקירה משטרתית אליה יזומנו, שימוע משפטי שיתקיים לפני שיוגש כתב אישום כנגדם ובמידה ואכן הוגש יעמדו למשפט. על עורך דין פלילי ללוות ולייצג את החשוד החל משלב החקירה וכמובן בשלב הייצוג המשפטי במידה ויתקיים משפט נגדם, מטרתו תהיה למזער כמה שיותר את הסנקציות והנזק ממנו יסבול הנאשם בעקבות העבירה.

פושע עם אקדח

תוכן עניינים

רוצים לפרסם אצלנו באתר? השאירו פרטים ונחזור אליכם

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
כתבות אחרונות באתר
כתבות נוספות שאולי תאהבו