פשיטת רגל בעקבות הקורונה? איך נפטרים מהחובות שהצטברו

מגפת הקורונה הביאה איתה משבר כלכלי עולמי חמור ביותר.

עסקים רבים, כמו מסעדות, מוסדות תרבות וחנויות הושבתו בעקבות הגבלות הממשלה והסגר שהוטל על כל האזרחים לתקופות מסוימות.

פשיטת רגל הפכה לדבר בלתי נמנע עבור עסקים אלו, שנפגעו קשות מהשלכות הנגיף.

אך יש דרכים לבצע את פשיטת הרגל ולהיפטר ככל האפשר מהחובות שהצטברו.

נדון בנושא במאמר הבא, בתקווה שנוכל לעזור במצוקה שגרם הנגיף.

להליך פשיטת הרגל יש מספר שלבים עליהם נעבור:

 

שלב א' – פתיחת הליכי חדלות פירעון

חדלות פירעון הוא מצב שבו אדם אינו מסוגל לשלם את חובותיו, ובמקרה כזה הוא פונה בבקשה לפשיטת רגל. ישנן שתי אפשרויות עבור הליך זה. אם החובות שלך נמוכים מסכום של 150,000 ₪, עלייך לבצע את ההליך מול לשכת ההוצאה לפועל. אך אם החובות גבוהים מסכום זה, עלייך לפנות לגוף בשם הממונה על הליכי חדלות פירעון.

את הבקשה לפתיחת הליכי חדלות פירעון יכול להגיש בעל העסק פושט הרגל, אדם אשר פושט הרגל חייב לו כסף, או עורך דין פשיטת רגל. בימי הקורונה, סביר שרבים ממכם אינכם מעוניינים לצאת מהבית ולהסתכן בהידבקות בנגיף, לכן ניתן לבצע את ההליך גם דרך האינטרנט.

 

שלב ב' – תקופת בדיקה והגבלות

לאחר שאושר הליך חדלות פירעון, מתבצעת בדיקה בנוגע למצב הכלכלי של פושט הרגל. בימים רגילים, הבדיקה הייתה מתבצעת בפגישה פרונטלית, אך כיום קיים אישור לבצע אותה אונליין ע"י פלטפורמה של שיחות וידאו. הזמנה לפגישה זו תישלח לפושט הרגל וגם לעורך דינו. הקלה נוספת בתנאים, עקב הקורונה, היא דחייה בזמן הגשה של מסמכים מסוימים.

בזמן תקופת הבדיקה של פושט הרגל, יוטלו עליו כמה מגבלות: על משיכת צ'קים, פתיחת חשבונות בנק או שימוש בכרטיס אשראי. כמו כן, בתקופה שלפני הקורונה המדינה הייתה מטילה על פושט הרגל צו יציאה מהארץ, אך כעת אין צורך בצו מסוג זה.

 

שלב ג' – קבלת צו לשיקום כלכלי ופטור מחובות

בסיום שלב ב', מגיש הנאמן אשר מתכלל את תהליך פשיטת הרגל דו"ח על מצבו הכלכלי של פושט הרגל. בעקבות הדו"ח תגובש תכנית לשיקום כלכלי שתכלול פירוט של כל החובות של האדם, אפשרות לקבלת פטור מחלק מהחובות, ולעיתים הצעה להכשרה להתנהלות כלכלית יותר נכונה או הצעה להטלת מגבלות כלכליות עתידיות על פושט הרגל.

בסיום התהליך יקבל האדם צו לשיקום כלכלי, שייתכן שיכלול הפטר מיידי מחובות, או הפטר שאינו מיידי. במקרה השני, יוטלו על פושט הרגל מגבלות במשך מספר שנים, שלאחריהם יקבל את ההפטר.

 

סיכום

אין ספק כי פשיטת רגל היא דבר מורכב, שעדיף להימנע ממנו. אך במצב הכלכלי של ימינו, זה יכול להיות דבר הכרחי וחשוב לדעת כיצד לנהל אותו. כדאי למצוא עורך דין מקצועי ומיומן שיעזור בתהליך זה.

 

בית משפט

תוכן עניינים

רוצים לפרסם אצלנו באתר? השאירו פרטים ונחזור אליכם

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
כתבות אחרונות באתר
כתבות נוספות שאולי תאהבו