הכירו את העיקולים וההגבלות שניתן להטיל על פושט רגל

עם השנים, אנו מגלים שפשיטת הרגל היא הליך יותר ויותר נפוץ. אנשים רבים מוצאים את עצמם כורעים תחת נטל כלכלי ולא מסוגלים לשלם את חובותיהם, ומגיעים למצבים בהם הם שקועים בהלוואות ובריביות מנופחות. מצב כמו זה אינו קל – הוא יוצר לחץ כלכלי עצום, כמו גם לחץ נפשי וחברתי. לשם כך קיים הליך פשיטת הרגל: הסדר חובות מפוקח שמאפשר לחייב לפרוע את חובותיו, תוך מתן פטור מחובות רבים, ולעיתים אפילו כולם. עם זאת, ההליך כרוך בסנקציות רבות על חיי החייב ועל פעולותיו הכלכליות והעסקיות. כל הפרטים במאמר.

 

הגבלות המוטלות בהליך פשיטת רגל

הליך פשיטת הרגל הוא הליך שתחולתו היא רק על חייבים יחידים, ולא על תאגידים. מטרת ההליך היא להסדיר את חובותיו של החייב ולשקם אותו כלכלית, ולכן ההליך מצריך מידה מסוימת של מחויבות ושקיפות מצד החייב, ועל כך מציב בפניו הגבלות שיימנעו ממנו לחמוק מן מחויבויותיו או ליפול שנית לשפל כלכלי.

הסנקציות מוטלות בהתאם לשיקול דעת בית המשפט המטפל במקרה, אך ברוב המקרים יש הגבלות קבועות: איסור יציאה מהארץ; הגבלות עסקיות כמו איסור הקמת עסק חדש או השתתפות בניהול עסק אחר; הפיכת מעמד החייב בבנק למעמד של לקוח מוגבל מיוחד, שיכול להתבטא באיסור שימוש באשראי והקפאת חשבון הבנק; שלילת היכולת לעסוק בעריכת דין; ועוד.

חשוב לדעת, שבמקרה והחייב פושט רגל בעודו ניצב מול הליכי גבייה ועיקול, הליכי הגבייה והעיקול מוקפאים. הליך העיקול ייעצר עד תום בירור מעמיק, וייתכן כי תוקפו יעמוד וייתכן כי כספים ונכסים שהיו מיועדים לעיקול יועברו לכונס הנכסים כחלק מצו כינוס נכסי החייב, ויעברו את ההליך המלא כחלק מהליך פשיטת הרגל. הליך העיקול לא הושלם כל עוד התשלום או הנכסים לא הועברו לידי בעל החוב. במידה והוטל צו עיקול על חשבון בנק, ניתן להגיש בקשת ביטול.

 

כיצד ניתן להסיר מגבלות?

חייב רשאי לערער על הסנקציות שהוטלו עליו – על כן, מומלץ להיעזר בעורך דין המיומן בהליכי פשיטת רגל, על מנת שיוכל ליצור בקשה מנומקת היטב שתגביר את סיכויו של החייב להיפרד ממגבלות מסוימות. הסרת המגבלות עשויה לקבל אישור רק במקרים יוצאי דופן, כמו קשיים כלכליים חמורים, קשיים בריאותיים, צורך חיוני בנסיעה לחו"ל ועוד. לכן, היעזרות בעורך דין מנוסה תגדיל את הסיכויים של החייב בהליך הערעור ובביטול עיקול חשבון בנק.

חשוב להבין כי פשיטת רגל אינה הליך שמתאים לכל חייב, וגם לאחר ההכרזה על פשיטת רגל ישנם מכשולים העומדים בפני החייב. משרד עורך דין דן מור מזמין אתכם ליצור קשר, ומבטיח ללוות אתכם בהליכים אלו באמצעות ניסיון משפטי וכלכלי עשיר, על מנת שתוכלו לצאת עם ידכם על העליונה.

פושט רגע

תוכן עניינים

רוצים לפרסם אצלנו באתר? השאירו פרטים ונחזור אליכם

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
כתבות אחרונות באתר
כתבות נוספות שאולי תאהבו