ייצוג של עורך דין בתביעת מול חברת הסלולר – איך תתכוננו נכון

בתי המשפט בישראל נוטים לתמוך בתביעות המוגשות על ידי אזרחים פרטיים כנגד חברות גדולות. למשל, חברות הסלולר אשר פעלו באופן המנצל לרעה את תום הלב או חוסר הידיעה של הלקוח. בשנים האחרונות בתי המשפט פסקו בתביעות שונות, הן פרטיות והן ייצוגיות, פיצויים בסך מיליוני שקלים אשר שולמו על ידי חברות הסלולר מסיבות שונות. אם גם אתם נפלתם קורבן להתנהלות נצלנית של חברות הסלולר, הכנו עבורכם מדריך קצר להכנה נכונה לקראת התביעה.

 

הכר את זכויותיך

השלב הראשון בתביעה מול חברות סלולר (ובעצם בכל תביעה משפטית) הוא כמובן היכרות עם הזכות המעוגנות בחוק. עבור התנהלות מול חברות סלולר, קיימים מספר חוקים ותקנות אשר מגדירים מה מותר לחברות הסלולר לעשות ועל מה הן יכולות לחייב את הצרכן. ההוראות והתקנות הן מתוקף החוק להגנת הצרכן וכן מהוראות משרד התקשורת לגבי חברות הסלולר. בין השאר, החברות השונות מחויבות לאפשר התנתקות מהירה ובקנס מוגדר מראש וקבוע בחוק, להודיע לצרכן על שינויים בתעריפים שונים במסגרת חבילת סלולר או חבילת גלישה, לגבות כסף רק עבור שירותים אותם ביקש הצרכן, לתעד תלונות צרכנים, לחייב רק לאחר שליחת חשבונית ולהחזיר כספים אשר חויבו בטעות בתשלום אחד ובתוספת ריבית והצמדה. מלבד תקנות אלו, ישנם כמובן מקרים נוספים בהן חברות סלולר פועלות שלא כחוק וניתן לתבוע אותן באופן פרטי או ייצוגי. לפני התחלת התהליך כדאי לבדוק האם מדובר במקרה נפוץ או מקרה פרטי וכן לבחון האם נערכו תביעות כאלו בעבר.

 

פגישת ייעוץ עם עורך דין

כמו בכל הליך משפטי, פגישה עם עורך דין היא השלב הקריטי בו ניתן להבין אם קיימת עילה מספיקה לתביעה, האם יש תקדים משפטי בנושא ומה הסיכוי לזכות בפיצוי כספי עבור עוגמת הנפש והפגיעה הכלכלית. חשוב כמובן לבחור בעורך דין המומחה לתביעות תקשורת וסלולר אשר מכיר את החוקים והתקנות הרלוונטיים לתחום ויוכל לקדם את התהליך בצורה מקצועית ויעילה. ליווי של עורך דין הוא קריטי בכל הליך תביעה, גם אם מדובר על סכומים קטנים יחסית. במקרים כאלו, במידה ובית המשפט יכריע כנגד חברות הסלולר, הן יהיו מחויבות בתשלום הוצאות המשפט ובכך ההוצאה על הסיוע המשפטי תתבטל.

 

הכנת תיק התביעה

כדי להיות מוכנים לתביעה מול חברה גדולה כמו חברות הסלולר, חשוב מאוד להכין תיק תביעה מדויק ומפורט. כדי לבצע זאת, חשוב מאוד לשמור תיעוד של כל מסמך אשר יכול לסייע לכם במהלך התביעה. חשבוניות חודשיות, פרטי ההסכמים והחוזים שנחתמו מול חברות הסלולר, תיעוד של שיחות מכירה, תלונה או תמיכה טכנית וכן תיעוד מדויק של כל פרט הרלוונטי לתיק התביעה. במידה ואכן מדובר בתיק ייצוגי, פניה ללקוחות נוספים אשר נפגעו מחברת הסלולר היא קריטית על מנת לעבות את התיק ולאפשר קיום של הוכחות וראיות מלאות לכל העוולות שנגרמו לצרכנים.

 

איש משפט

תוכן עניינים

רוצים לפרסם אצלנו באתר? השאירו פרטים ונחזור אליכם

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
כתבות אחרונות באתר
כתבות נוספות שאולי תאהבו