מה ההבדל בין תאונת עבודה למחלת מקצוע

בפורומים רבים ברחבי הרשת עולות שאלות הנוגעות להבדלים בין תאונת עבודה לבין מחלת מקצוע.

אלו שמוצאים את עצמם לוקים באחד מהמצבים הללו, תוהים לא פעם מהי ההגדרה של מצבם? מה ההבדלים בין השניים? ומה עליהם לעשות כדי לבדוק את

הזכויות שלהם בנידון? יצאנו לבדוק את הנושא כדי לעשות סדר ולאפשר לכם לדעת אחת ולתמיד את כל המידע הנחוץ בנושא.

 

הגדרה של תאונת עבודה

תאונת עבודה כשמה כן היא. תאונה שמתרחשת בסביבת העבודה. שימו לב לניסוח שלנו. לא כתבנו תאונה שמתבצעת במקום העבודה בלבד, אלא בסביבתו. הכוונה היא, שתאונת עבודה יכולה להיות כזו כאשר היא מתרחשת באחד מהמצבים הבאים:

  • במקום העבודה עצמו
  • בדרך למקום העבודה
  • בדרך ממקום העבודה אל הבית

כך שבעצם, אדם שלמשל מועד במקום עבודתו בעקבות רצפה רטובה או מכל סיבה אחרת, עשוי להיות מוגדר כאדם שעבר תאונת עבודה. הדבר נכון גם אם היה עובר תאונת דרכים לא עלינו, כאשר הוא בדרך למקום העבודה או ממנו אל ביתו. כעת, כשאתם יודעים מהי ההגדרה של תאונת עבודה, ניתן להסביר מהי מחלת מקצוע ומה ההבדל בין השתיים.

 

הגדרה של מחלת מקצוע

מחלת מקצוע היא מחלה שנגרמת לעובד בעקבות חשיפה ממושכת לתנאים מסוימים שגורמים לו ללקות בסיכון בריאותי כלשהו. למשל, עובד בניין שנחשף חשיפה ממושכת (במשך שבועות, חודשים או שנים) לחומר מסוכן כמו למשל אסבסט, עלול למצוא את עצמו מאובחן במחלת הסרטן. שכן, ידוע שיש קשר בין חשיפה שכזו להתפתחות המחלה. דבר שכזה עשוי להוביל למחלת מקצוע. במצב שכזו, בדומה לתאונת עבודה, על העובד ליצור קשר בהקדם האפשרי עם עורכי דין תאונת עבודה ולבדוק מה עליו לעשות בהמשך.

 

מה ההבדלים בין השתיים?

כעת, לאחר שהגדרנו את שתי ההגדרות שלשמן התכנסנו היום, אתם יכולים לראות בעצמכם את ההבדל בין השניים. תאונת עבודה הינה מצב פתאומי, תאונה שמתרחשת בפתאומיות וברגע אחד. לעומת זאת, מחלת מקצוע היא עניין מתמשך שנבנה עם הזמן בעקבות חשיפה ממושכת לתנאי עבודה מסוכנים (וברוב המקרים, במידה ויודעים שישנה חשיפה שכזו, היא יכולה להיות צפויה).

 

מה צריך לעשות כדי לבדוק אם עברתם תאונת עבודה או מחלת מקצוע?

אם אינכם יודעים מהי ההגדרה של המקרה שלכם או אם אתם מעוניינים לקבל תמיכה משפטית מקצועית, עליכם לפנות בהקדם האפשרי על עורך דין שבקיא בתחום תאונות העבודה. עורך הדין יאסוף את כל המסמכים בנושא ויבדוק את העילה שלכם להגשת תביעה. ייתכן שתוכלו לתבוע בבית דין ולקבל פיצויים שמגיעים לכם לפי החוק. ההמלצה היא לבדוק את העניין בהקדם האפשרי ולא להתמהמה.

 

לסיום

כעת אתם יודעים את ההבדלים בין תאונת עבודה למחלת מקצוע, כך שנותר לכם רק לפנות אל עורך דין. מאחלים לכם הצלחה רבה בהליך.

פטיש

 

תוכן עניינים

רוצים לפרסם אצלנו באתר? השאירו פרטים ונחזור אליכם

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
כתבות אחרונות באתר
כתבות נוספות שאולי תאהבו