איך ניתן לבטל צו עיכוב יציאה מהארץ

לאחרונה ישנה עלייה במקרים של הטלת צו עיכוב יציאה מהארץ. הדבר נובע ברוב המצבים בעקבות אי תשלום של חובות שנוצרו לאותו אדם. במידה ויש נגדכם צו שכזה, כדאי שתדעו שההמלצה הגורפת היא לפעול בהקדם כדי להסדיר את החובות הללו.

מלבד זאת, ראוי לציין כי הליך מחיקת החובות שלכם יהווה צעד אחד קדימה אל עבר ביטול העיקולים והצווים שהוצאו נגדכם. בשורות הבאות נציין בפניכם צעד אחר צעד את ההליך לביטול צו עיכוב יציאה מהארץ. קראו את השורות הבאות ותגלו את כל הפרטים החשובים.

 

רקע אודות צו היציאה מהארץ

רגע לפני שנעמיק בנושא, ראוי להסביר בכמה מילים מהו הצו הזה. צו עיכוב יציאה מהארץ נחשב לצו שפוגע באופן קשה בחופש התנועה של האזרח. כידוע, חופש התנועה נחשבת לזכות בסיסית שיש לכל תושב המדינה. פגיעה זו מהווה זכות חוקתית כחלק מחוק היסוד שנוגע לכבוד האדם וחירותו שקובע כי אל אזרח ישראלי יכול לצאת מגבולות הארץ.

חוק ההוצאה לפועל קובע שניתן להוציא צו לעיכוב יציאה מהארץ עבור חייב שיש נגדו חשד סביר כי הוא מתכנן לצאת מגבולות הארץ כדי להימנע מתשלום החוב שלו. צו זה בעל תוקף משפטי של כשנה (פרט למקרים חריגים שבהם התוקף עשוי להיות ארוך יותר בהתאם לקבוע בחוק).

 

אפשרות מספר 1 לביטול צו עיכוב היציאה מהארץ

אם הגעתם לכאן, סביר להניח שאתם רוצים לבצע ביטול עיכוב יציאה מהארץ. כדי שתוכלו לעשות זאת, עליכם קודם כל להגיש ערעור לבית משפט השלום שנמצא בקרבת מקום המגורים שלכם. שימו לב, אתם יכולים להגיש את הערעור תוך 20 ימים מהרגע שהצו יצא. אם אינכם בטוחים כיצד לעשות זאת, כדאי שתפנו אל עורך דין שבקיא בנושא, כדי שזה יכוון אתכם ויאפשר לכם לדעת בדיוק מה עליכם לעשות וכיצד להתנסח בערעור שאתם צפויים להגיש.

 

אפשרות מספר 2 לביטול צו עיכוב היציאה מהארץ

בנוסף לאפשרות שהוצעה קודם לכן, אתם יכולים לגשת אל הרשם להוצאה לפועל (אם אינכם יודעים מהו המיקום של המשרדים, כדאי לבדוק זאת מראש באינטרנט). שם תוכלו להגיש בקשה לבטל את הצו. כדי שזה יקרה, תצטרכו לבצע את שני הדברים הבאים:

  • להגיש את הטופס "בקשת חייב 1"
  • לצרף תצהיר חתום על ידי עורך הדין שסייע לכם בהליך

דעו כי רשם ההוצאה לפועל יכול לבקש את התגובה של הנושה ולעיתים אף לזמן את כל הצדדים לדיון כדי לשמוע את הטענות שלהם בנידון. במקרים מסוימים, הרשם יכול גם לקבוע את ביטול הצו או לדחות את הבקשה שלכם. ההחלטה משתנה ממקרה למקרה.

 

לסיום

עד כאן כל הפרטים שאפשרו לכם לדעת איך ניתן לבטל צו עיכוב יציאה מהארץ. אנו מאחלים לכם שתוכלו לצאת מהארץ בהקדם ובאופן המהיר ביותר. שיהיה בהצלחה!

חוֹק

תוכן עניינים

רוצים לפרסם אצלנו באתר? השאירו פרטים ונחזור אליכם

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
כתבות אחרונות באתר
כתבות נוספות שאולי תאהבו