איך מתמודדים עם עבירות מין בצבא?

השירות הצבאי הוא חלק בלתי נפרד מהחיים שלנו בתור ישראלים, אך לא פעם המסגרת הצבאית מזמנת לנו אתגרים. אישום בעבירות מין הוא דבר שנחשב לחמור בכל מערכת, ובכלל זה גם בתוך המערכת הצבאית. אישום כזה עלול לגרור ענשיה חמורה, וכדאי שלא תגיעו למצב שבו אתם מוצאים את עצמכם מאחורי סורג ובריח, יש כמה דברים שחשוב שתעשו.

 

עבירות במסגרת הצבא

עוד לפני שנדבר על עבירות מין בצבא, חשוב להבין שביצוע של עבירה פלילית בעת שירות צבאי שונה מאשר ביצוע שלה במערכת האזרחית. הערכאות המשפטיות של הצבא שונות מאלו שיש במדינה, ולכן אם אתם עומדים בפני אישום בגין עבירה פלילית בתוך הצבא, חשוב להבין שכללים שנכונים ביחס למערכת האזרחים לא בהכרח יהיו נכונים כאן.

אז עוד לפני שנדבר על הדרך הנכונה להתמודד עם עבירות מין בצבא, חשוב לקחת עורך דין מקצועי שמכיר היטב את מערכת המשפט הצבאי, כפי שתוכלו לראות כאן brunolaw.co.il. עורך דין כזה ידע לבצע את ההתאמות הנדרשות בין הדין הפלילי הרגיל לזה הצבאי וידאג שתצאו מהמשפט עם תוצאה טובה.

 

בדיקת כתב האישום

הדבר הראשון שעליכם לעשות יחד עם עורך הדין שלכם כמובן הוא לבדוק לעומק את כתב האישום. כתב האישום יאפשר לכם להבין מה בדיוק האישום שעומד נגדכם, מה העונש שאליו אתם צפויים במידה ותצאו אשמים, וכמובן מי בדיוק מתלוננים נגדכם. הבנה עמוקה של כתב האישום היא הצעד הראשון שאתם צריכים לעשות כדי שבסופו של דבר תצליחו להוכיח את חפותכם.

 

ביסוס קו הגנה

אחרי שהבנתם מה בדיוק היסודות שעליהם עומד כתב האישום, הגיע הזמן להבין מה תהיה הדרך שלכם להגן על עצמכם בפני בית המשפט. המטרה שלכם היא לערער את אותם יסודות ובדרך לשם יש כמה דרכים שבהן אפשר לצעוד. עדים שיעידו לטובתכם, סתירה של הראיות או ערעור על אמינותם של עדי התביעה הן רק חלק מהאסטרטגיות שיכולות לעזור לכם אל מול כתב האישום.

 

סנגוריה צבאית

אחת האפשרויות שעומדות לרשותכם בעת אישום פלילי בצבא הוא לקבל שירות משפטי על דיי הסנגוריה הצבאית. מדובר על גוף שהוא חלק מהצבא, והתפקיד שלו הוא להעניק הגנה לחיילים שנאשמים בעבירות במסגרת הצבא. הניסיון מלמד שהעבודה של הסנגוריה לא תמיד תהיה מספיק טובה כדי להוציא אתכם בשלום מכתב האישום שעומד נגדכם, כך שכדאי לקבל שירות חיצוני.

 

לסיכום

אישום בעבירות מין הוא דבר חמור, במיוחד אם מדובר על עבירות מין שבוצעו בתוך המסגרת הצבאית. כדי להתמודד עם אישום כזה הדבר החשוב ביותר הוא עורך דין מקצועי שמכיר היטב את המערכת המשפטית הצבאית ויוכל לעזור לכם לצאת מבית המשפט כאשר ידכם על העליונה. אל תנסו לחסוך כסף וללכת על סנגוריה מטעם הצבא, כיון שברוב המקרים זה פשוט לא יעזור לכם.

 

תוכן עניינים

רוצים לפרסם אצלנו באתר? השאירו פרטים ונחזור אליכם

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
כתבות אחרונות באתר
כתבות נוספות שאולי תאהבו