ביטוח ועד בית – מתי הועד מקבל את הכסף

ביטוח ועד בית מכסה את ההוצאות המשפטיות והפיצויים במקרה של תביעה שמוגשת כנגד חברי ועד הבית.

מגוון העילות לתביעה הוא רחב ובלתי צפוי.

הוא כולל בתוכו נזק מבני לחלל משותף או פרטי וגם נזק לאנשים המגיעים להתארח או לעבוד בשטח הבניין.

כך למרות שחברות בועד הבית הינה התנדבותית, היא יכולה עוד לעלות כסף רב שישלמו כפיצויים לנפגעים.

לא מצב נעים עבור מי שבסך הכל רצה לעשות טוב עבור הבניין שלו.

לכן מראש חברי ועד הבית רוכשים את פוליסת הביטוח הזו על מנת להגן על עצמם.

למה האחריות מוטלת על חברי הועד?

בניגוד למה שנהוג לחשוב, למרות שחברי ועד הבית מתנדבים לתפקידם הם עדיין חשופים לתביעות נזיקין רבות ומשונות. המקור לכך היא שמתוקף תפקידם הם האחראים על אחזקתו התקינה של הבניין. כמו שעליהם להחליף מנורה שנשרפה בלובי, כך עליהם גם להקפיד על בטיחות החללים המשותפים. מאחר והם בעלי השליטה, בעיקר על קופת הועד, אחרים לא יכולים לקחת אחריות במקומם. כך אם קיים ליקוי, זו אשמתם. זו יכולה להיות כל תאונה שמתרחשת בשטח הבניין של אורח או עובד הבניין. אפילו נזילה מהגג צריכה להיות מטופלת על ידם.

איך מתבצע הליך התביעה ומתי תקבלו את הכסף?

תחום אחריות הביטוח חלה רק על אירועים המתרחשים בבניין. בין אם בעיות אחזקתיות או פציעה של בני אדם.  לכן ראשית יש לברר האם הזנק אכן התרחש בתחומי הבניין. במידה וכן, יש לפנות לחברת הביטוח ולהתריע להם על העניין. כאשר אתם פונים אל החברה, נסו לתאר את המקרה בצורה המפורטת ביותר. צרפו כל תיעוד אפשרי ושימרו עותקים ממנו. אם יש בידיכם תמונות של ליקוי מבני, הקלטה של פציעה שהתרחשה בבניין ונתפסה בעיני מצלמות אבטחה, קבלות על טיפול רפואי שהוענק לפצוע וכו'. נסו כמה שיותר לבסס את העילה לקבלת תשלום.
מכאן תוכלו לבחור במספר דרכים. ישנה אפשרות קלה יותר, הכוללת הסכם פשרה עם חברת הביטוח שתעניק לכם פיצוי ללא הליכי בית משפט. אפשרות היותר מוכרת היא תביעה של חברת הביטוח. במהלך התביעה יוחלט בבית המשפט אם מגיעים לכם תשלומי פיצויים, בהתאם לפוליסת הביטוח עליה אתם חתומים. במידה והכל נמצא תקין והמקרה אכן נכנס תחת תנאי הפוליסה, ברגע שתאושר התביעה אתם אמורים לקבל את הכסף שלכם.

אם תחשבו בקרוב להתנדב להיות חברי ועד בית, זכרו שזו יכולה להיות אחריות גדולה יותר משאתם מצפים. יש בכך סיכונים רבים ומומלץ להגן על עצמכם באמצעות ביטוח. בעזרת כיסוי של ביטוח תוכלו בקלות להגיש תביעה לפיצויים עבור כל אסון שיתרחש. במידה ואכן התרחיש מכוסה על ידי הפוליסה שלכם, אתם אמורים לקבל את הפיצויים ישר לאחר אישור התביעה.

 

תוכן עניינים

רוצים לפרסם אצלנו באתר? השאירו פרטים ונחזור אליכם

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
כתבות אחרונות באתר
כתבות נוספות שאולי תאהבו