למי מגיע לקבל פיצויי פיטורים מוגדלים?

פיצויי פיטורים ניתנים לעובד שפוטר מעבודתו, והחוק נותן נוסחה מדויקת לקביעת שיעור הפיצוי. עם זאת, ייתכנו מקרים בהם העובד יהיה זכאי לחרוג מנוסחה זו, ולקבל שיעור מוגדל של פיצויי פיטורים. באילו מקרים זה ייתכן?

 

פיצויי פיטורים רגילים

לא כל עובד שפוטר זכאי לפיצויי פיטורים. הזכאות מתחילה לאחר שהעובד הועסק אצל אותו מעסיק או באותו מקום עבודה לפחות שנה ברציפות. במקרים מסוימים ייתכן שהעובד זכאי לפיצויים גם אם עבד רק 11 חודשים, וזאת אם הצליח להוכיח שהמעסיק פיטר אותו על מנת לנסות ולהתחמק מתשלום פיצויי פיטורים.

סכום הפיצוי קבוע בחוק פיצויי פיטורים, והוא נקבע כמכפלת השכר החודשי האחרון שהעובד קיבל לפני פיטוריו, במספר השנים בהן העובד הועסק בעבודה.

 

פיצויי פיטורים מוגדלים

פיצויים אלו עשויים להינתן במספר מקרים – במידה והעובד פוטר שלא כחוק, במידה ובהסכם עבודה או פרישה עליהם חתומים הצדדים קיימת הזכות לקבלת פיצויים מוגדלים, וכמו כן במקרה שבו הנוהג במקום העבודה הוא לתת פיצויים מוגדלים.

דוגמה לכך ניתן לראות, למשל, אם הליך הפיטורים עצמו נעשה בניגוד לחוק (לא ניתנה הודעה מוקדמת מספיק זמן מראש, לעובד לא נערך שימוע לפני פיטוריו ועוד), או אם הפיטורים נעשו על רקע קריטריון לא ענייני (כמו גיל, דת, מין ועוד). במקרים אלו, העובד יהיה זכאי לפיצויים מוגדלים.

הפיצויים עשויים להינתן גם במידה והם נעשו בעקבות תלונה שהגיש העובד נגד המעסיק שלו או נגד עובד אחר במקום העבודה. פיטורים על רקע זה מהווים הפרה של חוק הגנה על עובדים, ולכן העובד יהיה זכאי לפיצויים מוגדלים בגין עוגמת נפש.

 

כיצד ניתן לברר את זכאותכם לפיצויי פיטורים מוגדלים?

כאמור, פיצויים אלו ניתנים רק במקרים מסוימים – בהם הפיטורים בוצעו בצורה שמנוגדת לחוק, או במקרה שההסכם עליו חתומים הצדדים מאפשר לקבל פיצויים כאלו. במידה ופוטרתם מעבודתכם ואינכם בטוחים האם מגיעים לכם פיצויים מוגדלים, או באופן כללי מהו הסכום שמגיע לכם גם לפי הפיצויים הרגילים – מומלץ להתייעץ על כך עם עורך דין לענייני עבודה.

באתר של איתי אדרת תוכלו לקבל מידע על זכויות העובדים שמגיעות לכם, ואף להירשם לקבלת ייעוץ משפטי ראשוני ללא עלות. עורך הדין בעל ניסיון רב ועתיר שנים בליווי וייצוג של עובדים (וגם של מעסיקים במידת הצורך), מתמחה בכל זכויות העובדים שמגיעות לעובד לפי חוק – ולכן יוכל לתת לכם את הייעוץ המקיף והרלוונטי ביותר.

סכום פיצויי פיטורים רגילים יכול לנוע בין אלפים, עשרות אלפים ואף מאות אלפי שקלים (כתלות במשכורתו של העובד ובשנות הותק שלו בעבודה), והפיצויים המוגדלים מוסיפים סכום רב על סכום הבסיס. לרוב מדובר בסכום גבוה ומשמעותי, ולכן מומלץ מאוד לא לוותר על זכותכם לקבל את מלוא סכום פיצוי הפיטורים!

 

פיטורים

תוכן עניינים

רוצים לפרסם אצלנו באתר? השאירו פרטים ונחזור אליכם

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
כתבות אחרונות באתר
כתבות נוספות שאולי תאהבו