רשלנות רפואית בצה"ל

כל חייל בצה"ל זכאי למגוון רחב של שירותי רפואה, החל ממענה רפואי יומיומי ועד להתייעצות עם רופא מומחה ולהליכים רפואיים מסובכים.

בכל הליך רפואי ישנה סכנה לרשלנות רפואית.

מה היא רשלנות רפואית ומתי תיחשב רשלנות רפואית בצה"ל?

מרגע גיוסכם לצה"ל אתם זכאים לקבל מענה וטיפול רפואי דרך הצבא. לצה"ל מערך רפואה גדול הכולל רפואה בשגרה וגם בסיסי רפואה שלמים בהם נמצאים גם רופאים מומחים ומקצועיים. במקרים חמורים מומלץ להיוועץ במומחה כמו עורך דין צבאי רפואי לצורך ייעול השירות ומיצוי הזכויות הרפואיות בתור חיילים בצה"ל.

 

רפואה בצה"ל

מערך הרפואה מנוהל על ידי חיל הרפואה וכולל מספר גופים אשר כולם מוצעים לחיילי צה"ל ומעניקים טיפול רפואי שלם ומקיף, לרוב בחינם לגמרי או בסבסוד.

 

מוקד מקול הלב –

זמין כל שעות וימי השבוע לכל החיילים והמלש"בים של צה"ל. דרך המוקד מתבצע זימון תורים לבתי חולים ומרכזי רפואה צבאיים. המוקד מוסר מידע על מגוון רחב של שירותים, זכויות והכוונה בנושאי רפואה לכל חיילי צה"ל.

 

ביקור רופא –

זמינות בשעות קבלת קהל. מרפאות לרפואה דחופה הפזורות ברחבי הארץ ונותנות מענה רפואי דחוף לחיילים בכל עת מחוץ לבסיס.

 

רפואת שיניים –

מערך צבאי בפריסה ארצית הנותן מענה בחירום ובשגרה רפואית לשמירה על בריאות השן.

 

מרפאות בסיסיות –

מעבר למערך הרפואה הפזור בארץ אשר נותן מענה של רפואה דחופה או מענה של רופאים מומחים, בכל יחידה ישנו ממונה רפואה – חובש ורופא אשר אמונים על החיילים ביחידה וניתן לפנות אליהם בכל עת בתוך הבסיס גם ללא זימון תור מראש.

 

רשלנות רפואית

רשלנות יכולה להתבצע בכל תחום אך ידועה בעיקר בתחום הרפואה. בעת ולאחר קבלת טיפול רפואי ניתן לטעון לרשלנות בעת ביצוע ההליך, זאת במידה והתבצעה טעות שגרמה נזק למקבל הטיפול. רשלנות מוגדרת כעשיית מעשה ללא שימוש בזהירות ובמיומנות מספקת וכמובן, במידה והאדם המבצע את ההליך אינו כשיר לביצועו.

 

רשלנות רפואית בצה"ל

גם במהלך קבלת טיפול רפואי מצה"ל חלים על מעניקי הטיפול החוקים החלים על מגישי טיפול רפואי אזרחי. במידה וחייל סבור שהתבצעה טעות שהובילה לנזק רפואי הוא רשאי לטעון לרשלנות רפואית בצבא. הרשלנות תחשב רשלנות רפואית צבאית בתנאי שהטיפול שקיבל החייל היה במסגרת שירות צבאי או במהלך שירותו הצבאי. במקרים כאלה מומלץ לפנות לעורך דין לצורך המשך טיפול מול הצבא וכן למיצוי הזכויות והפיצויים שמגיעים בעקבות הרשלנות.

לכל חיילי צה"ל מוצעים מערכי רפואה נרחבים כמעט בכל תחום (כולל רפואת שיניים!) הזמינים לעיתים גם מסביב לשעון. למרות שמדובר במערך צבאי ניתן לתבוע את הצבא במקרה של רשלנות רפואית אשר התרחשה במהלך הליך רפואי צבאי וגם במהלך הליך רפואי בעת השירות בצה"ל.

 

מדד דופק

תוכן עניינים

רוצים לפרסם אצלנו באתר? השאירו פרטים ונחזור אליכם

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
כתבות אחרונות באתר
כתבות נוספות שאולי תאהבו