כל מה שחשוב לדעת על תהליך הוצאת דרכון רומני

יש מספר רב של ישראלים שההורים או הסבים והסבתות שלהם נולדו ברומניה. אלה יודעים שיש באפשרותם להגיש בקשה לקבלת דרכון רומני (כלומר, דרכון אירופאי), אך מעטים מהם מכירים בכל הפרטים החשובים. החלטנו לעשות סדר בנושא וריכזנו במדריך זה את האינפורמציה המלאה שכל אחד צריך לדעת על הגשת הבקשה. הישארו כאן ותהיו בטוחים שתצאו מומחים בתחום.

 

עובדה ראשונה – יש 2 מסלולים לקבלת אזרחות רומנית

קבלת אזרחות ברומניה המודרנית מצריכה היכרות עם 2 המסלולים שיעמדו בפניכם:

  1. מסלול שמתאים לאזרחים רומניים שלא איבדו את האזרחות שלהם. אלה יכולים להגיש בקשה, מכיוון שיליד רומני יכול לזכות את הצאצאים שלו
  2. מסלול שמתאים לצאצאים של יליד רומני שוויתר על האזרחות הרומנית או שזו נשללה ממנו מסיבה כזו או אחרת. מסלול זה נחשב לבעל מורכבות

דרכון רומני

עובדה שניה – עליכם להסתייע בעורך דין

הוצאה של דרכון רומני מצריכה הסתייעות מצד עו"ד מאיה לנקר ירדני שנחשבת למוכרת ביותר בתחום. שימו לב, הדבר נכון במיוחד אם אתם מגישים בקשה שתואמת למסלול השני והמורכב במיוחד. נדגיש שאינכם מכירים בשלבים של ההליך ובהתנהלות שצריכה לבוא לידי ביטוי מול הגופים השונים, כך שעדיף שבעל מקצוע מוסמך ילווה אתכם לאורך הדרך. נדגיש שתוכלו לקרוא חוות דעת אמינות אודות עורך הדין, טרם הבחירה. ניתן לעשות זאת תוך גלישה בפלטפורמות הבאות:

  • פורומים משפטיים
  • לשונית הביקורות של גוגל
  • קבוצות פייסבוק ועוד

 

עובדה שלישית – הגשת הבקשה מצריכה הצטיידות במסמכים

סביר להניח ששמעתם לא פעם על מקבץ מסמכים שצריך להיות מוגש בעת הגשת הבקשה להוצאת דרכון רומני. אם כך, חשוב שתדעו שעליכם להגיש את כל המסמכים הבאים:

  • תעודת אזרחות
  • תעודת לידה
  • תעודת נישואין
  • טפסי הבקשה שמולאו יחד עם עורך הדין שמלווה אתכם

 

שימו לב, הגשת המסמכים חייבת להתבצע באופן מדויק. שכן, מחסור במסמכים מסוימים עשוי להוביל במקרה הטוב לעיכוב בקבלת הדרכון, בעוד במקרה הרע, הדבר עשוי להוביל לדחיית הבקשה.

 

עובדה רביעית – הגשת המסמכים מתבצעת בהתאם להנחיות

עליכם לאגד את המסמכים באופן מסודר ולמסור אותם לשגרירות רומניה בישראל תוך ליווי מצד אדם שדובר רומנית (העובדים בשגרירות מדברים בעיקר ברומנית, אז כדאי שתהיה לכם אפשרות לתקשר איתם בקלות). מומלץ להגיע למקום לפני השעה 7:00 (כלומר, טרם קבלת הקהל), משום שצפוי להיות תור ארוך בכניסה לשגרירות. ככל שתגיעו מוקדם יותר, כך תיחסך מכם המתנה ממושכת בתור.

 

מילים אחרונות לסיום

עד כאן המדריך שריכז את האינפורמציה שחשוב לדעת על תהליך הוצאת דרכון רומני. בשלב זה אתם מכירים בכל המידע הדרוש, כך שנותר לכם רק לפנות לקבלת ייעוץ מצד עורכת דין מוסמכת בתחום, כדי שזו תלווה אתכם עד קבלת הדרכון המבוקש.

בקשה לדרכון

תוכן עניינים

רוצים לפרסם אצלנו באתר? השאירו פרטים ונחזור אליכם

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
כתבות אחרונות באתר
כתבות נוספות שאולי תאהבו