מה ניתן לעשות אם חברת התעופה מסרבת לפצות אותי? 

בעיות בטיסה הן חוויה לא נעימה שיכולה לגרום לעוגמת נפש ולנזק כספי לא מבוטל – איחור בטיסה או ביטול שלה עלולים לקלקל לחלוטין את התוכניות של הנוסע, ועל כן הוא יהיה זכאי בגין מקרים אלה לפיצויים. האם חברת התעופה יכולה לסרב לפצות את הלקוח? ומה ניתן לעשות במקרים כאלה? 

הסיטואציה מוכרת. אתם מתכננים חופשה, נסיעת עבודה, או ביקור משפחה בחו"ל. איתרתם טיסה מתאימה, הזמנתם ושילמתם – ואז יומיים לפני מודיעים לכם שהטיסה בוטלה או שתתאחר בכמה שעות, מה שיוביל אתכם לפספס טיסת המשך. בסיטואציות כאלה, יתכן שאתם זכאים לפיצוי מחברת התעופה, אך לא תמיד היא תשוש לשלם אותו. מה ניתן לעשות במקרים אלה? עו"ד אשר רוטבאום מסביר.

 

האם מגיע לי פיצוי על טיסה שהתעכבה או בוטלה?

כן, בכמה סייגים. לכל נוסע שהיה במטוס, וחווה ביטול של הטיסה, למעט תינוקות, זכות לפיצוי כספי. בכל הנוגע לעיכוב בטיסות, התמונה מעט יותר מורכבת. בגין טיסה שהתאחרה למעלה משמונה שעות, זכאים הנוסעים לפיצוי כספי.

כאשר הטיסה מתעכבת בין חמש לשמונה שעות, זכאי הנוסע לקבל את כספו חזרה, ובנוסף חברת התעופה מחויבת לספק לו מזון, משקאות ושיחת טלפון. יחד עם זאת, כאשר העיכוב בטיסה נמשך מתחת לחמש שעות, אין החברה מחויבת בפיצוי כספי.

 

האם מגיע לי פיצוי גם כאשר מדובר בטיסת פנים או בטיסה ליעד קרוב?

ביטול של טיסת פנים, או עיכוב של למעלה מארבע שעות בטיסת פנים, אכן מזכה בפיצוי כספי, אך כמובן קטן יותר, בטווח שנע בין 160-260 שקלים בהתאם למוצא הטיסה והיעד שלה. כך, למשל, מי שתכנן לטוס מנתב"ג לאילת, וטיסתו בוטלה או התעכבה מעל ארבע שעות, יפוצה במ-260 ש"ח.

 

האם יש מקרים בהם אין לי זכות לקבל פיצוי?

כן, ישנם מקרים בהם חברת התעופה אינה מחויבת במתן פיצוי כספי ללקוח, למרות עיכוב או ביטול של טיסה. החברה לא מחויבת לפצות נוסע, אם הצליחה להוכיח כי הגיע ליעדו בשעה הנקובה בכרטיס, למרות הביטול. בנוסף, חברת תעופה אינה מחויבת לפצות את הלקוח אם ניתנה הודעה מראש על ביטול הטיסה, וכן במקרים של מקרי חירום כמו אסון טבע שמונע טיסות, או מלחמה. גם מקרי שביתה או השבתה, עשויים לבטל את חובת מתן הפיצוי מצד החברה.

 

מה קורה כשחברת התעופה מסרבת למתן פיצוי, למרות שיש לי זכות לקבלו?

אף חברה פרטית לא נהנית לפצות לקוחות וחברות תעופה לא שונות, ולכן פעמים רבות נשמע על תרחישים בהם חברת התעופה מסרבת לפצות לקוח על טיסה שהתעכבה, למרות שלא התקיימה אף נסיבה המבטלת את חובתה למתן פיצוי.

נוסעים שפנו לקבלת פיצוי מחברת התעופה והחברה סירבה לפצותם, זכאים לפיצוי מעבר לזה שהיו זכאים לו מראש, וזאת אף ללא הוכחת נזק, כך שבמקרה וחברת התעופה מסרבת לפצותכם, פנו לעורך דין מומחה בתעופה על מנת לקבל את הפיצוי המגיע לכם.

חברת התעופה מסרבת

תוכן עניינים

רוצים לפרסם אצלנו באתר? השאירו פרטים ונחזור אליכם

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב print
כתבות אחרונות באתר
כתבות נוספות שאולי תאהבו